معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: در طول 3 سال گذشته همواره در جهت ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي نهايت تلاش خود را بكار گرفتيم و خوشبختانه در زمينه كاهش نرخ بيكاري و بهبود فضاي كسب و كار با توفيقات خوبي همراه شديم.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 14 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ "هدايت حاتمي" در جلسه شوراي معاونين استانداري كه با حضور مهندس بازوند استاندار كرمانشاه و دكتر ابراهيم عزيزي نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: دكتر عزيزي در كارنامه كاري خود در هر كسوت مديريتي كه بودند براي استان و كشور منشاء خير و بركت بودند و نگاه و توجه ايشان مي تواند زمينه ساز بسيار مناسبي براي حركت به سمت رفع مشكلات باشد.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع بحران هاي مختلف طي سه سال هاي گذشته براي استان بيان داشت: استان با مديريت مهندس بازوند قادر شد كه بسياري از بحران ها از جمله زلزله و سيل را پشت سر بگذارد و هم اكنون با وجود بيماري كرونا در پيك هاي اول و دوم اين بيماري استان خيلي خوب كار كرد و هر كدام از بحران ها از جمله زلزله و سيل مي تواست فاجعه هاي بسياري را براي استان ايجاد كند كه با مديريت خوب كنترل شدند.

مقام ارشد حوزه اقتصادي استان در ادامه با بيان اينكه طي سه سال گذشته توان و تلاش خود را بر موضوع اقتصاد تمركز كرديم، ايجاد اشتغال، توجه به اقشار آسيب پذير و بهبود فضاي كسب و كار را از موضوعات بسيار مهم در حوزه اقتصادي استان عنوان كرد.

وي از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي خواست كه كمك هاي خود را براي بهبود فضاي كسب و كار به منظور گسترش رونق توليد و ايجاد اشتغال افزايش دهند.

حاتمي تصريح كرد: در سه سال گذشته رتبه استان در فضاي كسب و كار سي و يكم كشوري بود و در چنين فضايي كمتر سرمايه گذاري آماده سرمايه گذاري است اما خوشبختانه طي سه سال گذشته در جهت بهبود فضاي كسب و كار اقدامات بسيار اساسي در استان انجام شد.

وي با بيان اينكه براي كمك به اشتغال در جذب تسهيلات روستايي از محل صندوق توسعه ملي بيش از 10 درصد اين منابع را براي استان جذب كرديم، گفت: استاندار محترم در برنامه هاي هفتگي خود به تهران با مسئولين كشوري پيگير موضوعات اشتغال استان هستند كه در اين راستا نتايج خوبي حاصل شده است.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري افزود: يكي ديگر از برنامه هاي استان در حوزه اقتصادي حفظ واحدها و احياي واحدهاي موجود مي باشد و در اين راستا به توفقيات خوبي براي خيلي از واحدها از جمله راه اندازي اسيدسيتريك و پنيرغرب كه چندين سال با مشكلات عديده اي روبرو بودند دست پيدا كرديم و همچنين اقدامات لازم براي توجه به زنجيره هاي ارزش و ايجاد شهرك تخصصي لبني با برند عاليس در استان انجام شده است.

وي گفت: همچنين در راستاي حفظ واحدهاي موجود به حل مشكلات كاغذ غرب و كرپ ناز توجه ويژه اي صورت گرفته و كارخانه قوطي سازي زمزم نيز بزودي افتتاح مي شود و به دنبال افزايش ظرفيت كارخانه ايران خودرو به سه برابر هستيم و سرمايه گذاري هاي خوبي نيز توسط سرمايه گذاران چيني در استان شده است.

حاتمي بيان داشت: علاوه بر مشاغل كوچك و متوسط به توسعه مشاغل بزرگ هم توجه ويژه داريم و هر كدام از اين مشاغل در كارگروه ها و كميته هاي مختلف كاري مورد بررسي قرار مي گيرند.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه اميدواريم با همراهي و همفكري با نمايندگان محترم نتايج بهتري براي استان رقم بزنيم گفت: استان با بخش اخبار منفي نه تنها توسعه پيدا نمي كند بلكه فضاي نا اميدي ايجاد مي كند و استان براي رشد و كمك به سرمايه گذاري نياز به پخش اخبار اميدوار كننده و واقعي دارد.

 

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار