نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین استانداری گفت: تلاش های خالصانه، صادقانه و دلسوزانه استاندار کارآمد کرمانشاه برای پیشرفت و خدمت به مردم استان قابل تقدیر است و به یقین با همراهی، همدلی و تلاش بیشتر مسیر تعالی و توسعه استان تداوم خواهد یافت.
کد خبر: ۹۰۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 15 October 2020

به گزارش خبرگزاری تایناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ ابراهیم عزیزی در این جلسه به تلاش های صورت گرفته در زلزله اشاره کرد و اظهار داشت: در بحران ها که به نوعی امتحان محسوب می شود، معیارهای تلاش و عمل مشخص می شود و استاندارکرمانشاه در زلزله و سیل مدیریت و موفقیت بسیار چشمگیری داشت.

وی افزود: کسب رتبه اول استانداری کرمانشاه در ارزیابی عملکرد وزارت و بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی افتخاری ارزشمند برای تیم مدیریتی و کارکنان است که شایسته تقدیر است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی و همراهی کامل با مدیریت ارشد استان و تیم شایسته ای که تشکیل شده است خبر داد و تأکید کرد: از تمامی ظرفیت های ملی و استانی برای پیشرفت و خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد و باید بپذیریم با همراهی و همدلی می توانیم هم جهت حرمت کنیم و شاهد پیشرفت روزافزون کرمانشاه و حل مشکلات مردم باشیم.

عزیزی تصریح کرد: استاندار و تیم پرتلاش ایشان با روحیه الهی، صادقانه و خالصانه ضمن خدمت به مردم مدافع ارزش های انقلاب هستند و مردم هم همین انتظار را دارند که در پیگیری و حل مشکلات همدلی و هم افزایی شکل گیرد.

از تمامی ظرفیت ها برای تداوم مسیر توسعه کرمانشاه استفاده خواهیم کرد/ تذکر و انتقاد باید بر مبنای منطق و ادله باشد تا سبب کارآمدی شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از اینکه استاندار کرمانشاه در خط مقدم پیشرفت استان و نوکری مردم است؛ تقدیر کرد و خاطرنشان است: حل مشکل معیشت و اشتغال محصول برنامه ریزی مدون و منسجم است و گزارش هایی در این جلسه بسیار راهگشا و کاربردی که برای پیشرفت شهر و خدمت به مردم گذاشته شد؛ ارائه گشت نشان می دهد مسیر توسعه استان بر اساس اسناد مناسب طراحی شده است و باید با تقویت حوزه کارشناسی امکان پیگیری مطلوب خواسته ها در سطح ملی نیز فراهم شود.

عزیزی فرصت خدمت به مردم را نعمت ارزشمندی ارزیابی کرد و گفت: راهکار پیشرفت با هم بودن و همدلی و همراهی است؛ زیرا صحنه خدمت وجود دارد و توفیق بزرگی است که بتوانیم با جهشی مناسب مبتنی بر برنامه،تعقل و تفکر مسیر پیشرفت را تداوم بخشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تدوین سند پیشرفت استان را گامی مهم برشمرد و تأکید کرد: برای تحقق برنامه های توسعه ای نیاز به همدلی و همراهی داریم، مردم به درستی از ما توقع شغل دارند، زیرا بر اساس اصل 28 قانون اساسی داشتن شغل حق است و همین حمایت از سرمایه گذاری یکی از راهکارهای اصلی ایجاد اشتغال است و به همین دلیل یادآور می شوم که باید حرکت های برنامه محور حمایت شود.

وی فراهم نمودن ابزارکار، امکان توسعه مهارت آموزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و حمایت از کارآفرینان را مطابق قانون اساسی وظیفه ای مهم دانست و افزود: آرمان های دینی و انقلابی ما در قانون اساسی به صراحت آورده شده است و خدمت به مردم یک اصل است.

این نماینده مجلس گفت: اگر کسی به دنبال دفاع از انقلاب و شهادت است باید امروز در این میدان برای خدمتگزاری به مردم و حل مشکل معیشت و اشتغال فعالیت کند. امروز رویکرد مدیریت ارشد نسبت به سرمایه گذاری و پیشرفت این راه حل است و همه باید حمایت کنیم و جانفشانی برای انقلاب ایجاد شغل است.

عزیزی حمایت از جذب سرمایه را مطابق قانون دانست و گفت بر اساس قوانین احکام دائمی برنامه های توسعه ای کشور در استان های که نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری است؛ باید امکان پرداخت تسهیلات با مشوق های مفید و استفاده از معافیت های مالیاتی فراهم شود و این حمایت های برای همه افرادی باشد که در مقام کارآفرین، تولید کننده یا احیاء کننده واحدهای راکد در حال تلاش هستند که گره ای از مشکلات بازکنند.

وی تأکید کرد: بنده منت می¬کشم که نوکر مردم هستم و در این مسیر برای ایجاد امید در مردم باید تلاش کنیم، زیرا هزینه برای ایجاد شغل به نوعی سرمایه گذاری برای آینده و کاهش مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بسیاری از آسیب ها خواهد بود.

عزیزی از رونق شهرک های صنعتی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز واحدها در استان ابراز رضایت نمود و تصریح کرد: به ایجاد زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی به صراحت اشاره شده است و با تمام وجود در کنار تیم مدیریتی استان برای توسعه و شکوفایی اقتصاد و عمران و آبادانی استان هستیم.

این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس؛ مطالبه مردم برای مسکن یک حق قانونی است و مانند شغل و کار وظیفه و رسالت رفع این مشکلات برعهده حاکمیت است.

وی نقش آفرینی در تهیه و تدوین بودجه سالیانه کشور را منوط به انجام مطالعات کارشناسی دقیق و استفاده از دانش، تجربه و البته دلسوزی دانست و ادامه داد: هر میزان توان و تجربه داشته باشیم برای کرمانشاه عزیز، شهری که هزاران بار بمباران شد، 9800 شهید تقدیم انقلاب کرد و برای حفظ این آب و خاک ایستادگی و مقاومت کرد، به میدان عمل خواهیم آورد.

عزیزی به لزوم بهره مندی از عقلانیت، خرد و استدلال برای پیشبرد امور اشاره کرد و گفت: با حضور انسان های شایسته با تذکر منطقی و مبتنی بر برنامه و کار تیمی می توان کارآمدی ایجاد کرد و من امروز جدا از نماینده مردم به عنوان عضوی کوچک در خدمت تیم دغدغه مند پیشرفت استان هستم.

نماینده مردم کرمانشاه یادآور شد: بار عظیم و مسوولیت سنگینی بردوش مدیریت ارشد استان نهاده شده است و همه باید کمک کنیم که این استان به فراخورد استعداد خودش رشد کند و امروز به مردم کرمانشاه تبریک عرض می کنم که استاندار با دلسوزی در این مسیر کار می کند.

عزیزی در ادامه این جلسه به خسارات اقتصادی، اجتماعی و روحی کرونا در زندگی مردم اشاره کرد و گفت: در وضعیت فعلی به دلیل بیماری کرونا و تحریم های ظالمانه سختی بسیاری به مردم تحمیل شده است و عبور از این بحران نیازمند مشارکت همگانی است که امیدواریم خسارت های وارده را به حداقل برسانیم و با کنترل کرونا مسیر رونق کسب و کارها نیز سرعت بگیرد.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به لزوم توجه ویژه به نیازهای کارکنان به عنوان سرمایه و دارایی سازمان و دستگاه های اجرایی گفت: پیگیر اجرای حق جذب مناطق محروم به عنوان اقدامی دیگر برای کارکنان هستیم و این مهم نیز مانند حق مناطق جنگی قانون است و همه این تلاش ها سبب افزایش امید خواهد شد؛ البته پرداخت مطالبات کارکنان دستگاه های اجرایی نیز با جدیت پیگیری می شود.

وی افزود: هرچند فروش املاک مازاد راهکاری برای پرداخت معوقات و اضافه کار و ... است اما در بودجه سال آینده حتما راهکاری مناسب تر را نیز پیش بینی می کنیم که مشکلی در پرداخت مزایا و پاداش به وجود نیاید.

عزیزی در ادامه نشست گفت: برای خدمت به مردم کارگروهی تشکیل شود که انرژی مجلس با دولت برای پیشرفت استان به کار گرفته شود و خدمت به مردم با افزایش رضایتمندی همراه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار