مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: ۲۵۵ واحد تولید کننده مصالح ساختمانی استان هم اکنون زیرنظارت و پوشش اداره کل استاندارد کرمانشاه قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 16 October 2020

به گزارش خبرگزای تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمودرضا نیازی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: سازمان استاندارسازی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی نظارت در حوزه سلامت ایمنی جامعه به خصوص حوزه تولید نظارت دارد.

وی با اشاره به تعریف یک‌هزار و ۲۵۰ کالا در بحث استاندار اجباری، ادامه داد: مصالح ساختمانی از سال ۸۱ مشمول استاندار اجباری بوده و مهمترین محصولات کنترل شده شامل بتن آماده، سیمان، کاشی، سرامیک شن، ماسه و دیگر اقلام است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد هرگونه تولید و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع است.

وی با بیان اینکه ۲۵۵ واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی کرمانشاه زیر نظارت اداره استاندارد هستند، ادامه داد: ۲۹ واحد از این تعداد غیرفعال است و اکنون بر روی تولیدات ۲۲۶ واحد تولیدی نظارت داریم.

نیازی با بیان اینکه اکثر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استاندار اجباری را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: ۳۸۰ بازرسی فنی از این تعداد واحد صورت گرفته که ۳۰۰ مورد نمونه‌برداری و آزمون هم انجام شده است.

وی با اشاره به طرح کنترل بازار، افزود: سال گذشته ۷ هزار و ۲۰۰ بازرسی از سطح بازار استان داشتیم که ۳۷۰ میلیون تومان برای سازمان هزینه داشته و یک‌هزار و ۳۲۰ فرآورده غیراستاندار فاقد کیفیت هم از سطح بازار جمع‌آوری شده است.

وی از شهروندان خواست در راستای تایید صلاحیت مصالح ساختمانی خریداری شده کد ۱۰ رقمی پایین علامت استاندارد را به ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار