فرحناز محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: جمعیت سالمند موجود در استان کرمانشاه بیش از ١٠ درصد است و نظارت های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۹۰۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 16 October 2020

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:هیچ مورد فوتی بر اثر کرونا در سطح مراکز تحت نظارت بهزیستی در کرمانشاه گزارش نشده است.از مجموع کل مددجویان ساکن در مراکز شبانه روزی تنها تست ۴۰ نفر از آنان مثبت اعلام شد که با اقدامات درمانی لازم، بهبودی کامل خود را به دست آورده و هم اکنون هیچ مورد مثبتی در مراکز دولتی و غیر دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری، استان کرمانشاه ١٩۵ هزار و ٧٠١ سالمند ۶٠ سال به بالا دارد، ابراز داشت: نرخ سالمندی استان ١٠.٠٢ درصد است این نرخ نشان می‌دهد که بیش از ١٠ درصد جمعیت استان کرمانشاه سالمند هستند.

مدیر کل‌ بهزیستی کرمانشاه یادآور شد: به دلیل شرایط کرونایی و خطراتی که برای سالمندان وجود دارد، خدمات این مراکز بصورت مجازی ارائه می شود. علاوه بر این سه مرکز ویزیت در منزل سالمندان در استان فعالیت دارد که همگی در شهر کرمانشاه مستقر هستند و با اعزام تیم سیار درمانی شامل پزشک، پرستار، مددکار و روانشناس، به سالمندانی که امکان حضور در مراکز نگهداری برای آنها میسر نیست، خدمات می دهند.

این مسئول تصریح کرد: در هر کدام از مراکز نگهداری سالمندان و معلولین یک واحد قرنطینه راه اندازی شده که مددجویان تازه وارد در آنجا ۱۵ روز نگهداری می شوند. همچنین تمامی ملاقات و مرخصی ها در مراکز لغو شده است.

محمدی تاکید کرد: وضعیت بهداشتی خانه های سالمندان و مراکز تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور مطلوب ارزیابی شده و نظارت های بهداشتی به صورت مستمر ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار