تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
آموزش کودکان نابینا و خانواده هایشان با هدف بستر سازی برای حضور در اجتماع بسیار مهم است، در واقع این کودکان به مانند سایر کودکان استعداد و پتانسیل های فراوانی دارند که کمک به آن ها می تواند زمینه ساز شکوفایی و درخششان در فضاهای مختلف باشد.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 17 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه کودکان نابینا و کم بینا دارای حافظه و استعدادهای خوبی هستند. اخبار این کودکان حاوی خبرهای موفقیت آمیز از فعالیت و شرکت در برنامه های تخصصی این گروه می باشد. نکته مهم آن است که آموزش خانواده ها و آگاه کردن جامعه در برخورد با کودکان نابینا می تواند گام بسیار ارزشمندی جهت سرعت بخشیدن به اهداف بلند مدت برای این قشر از جامعه باشد و شایسته است با توجه به توانمندی های آنان، دلسوزانه مسیرشان را با تدبیر هموار کنیم.

 

وجود ۱۴ فضای مناسب برای حضور و فعالیت نابینایان با امکانات مخصوص 

 

منیژه حسینی کارشناس مسئول فرهنگی ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در این خصوص در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کودکان نابینا یا کم بینا دارای قابلیت های بسیاری هستند که تجربه نشان داده تعامل آنها با افراد موجب انگیزه و علاقه برای توجه به فعالیت های متعدد در قالب های متنوع می شود که منجر به موفقیت شان است و قابل تقدیر می باشد.

وی در خصوص تاثیر آموزش برای این قشر و خانواده آنان، بیان داشت: آموزش هایی در رابطه با کودکان و همچنین آموزش های فراگیر برای حضور آنان در اجتماع و آموزش خانواده ها، از اهم فعالیت های کانون در این حوزه به شمار می رود، لازم است برای ورود آنان به جامعه آموزش ها و راهکارهایی جهت تعامل صحیح و موفقیت بیشترشان به کار گرفته شود.

این کارشناس با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی برنامه هایی برای علاقه مندان در قالب های مختلف وجود دارد، خاطر نشان کرد: بدیهی است تاثیر  برنامه های حضوری و جشنواره ها برای نابینایان به مراتب بیشتر است اما با شیوع کرونا دست اندر کاران و مسولان با دلسوزی و صرف وقت جهت تامین نیازهای آموزشی و فرهنگی این گروه در قالب های مختلف با توجه به مناسبت ها و شرایط دیگر  تلاش می کنند.


وی افزود: هم اکنون علاوه بر فضای مجازی، ۱۴ فضای مناسب برای حضور و فعالیت نابینایان با امکانات مخصوص وجود دارد.


حسینی با تاکید بر توانمندی و استعداد های کودکان  نابینا گفت: این کودکان علیرغم شرایط خاصی که دارند مانند کودکان عادی دارای پتانسیل های زیادی هستند که نگاهی به کارنامه فعالیت ها و موفقیت های آنان نشان می دهد که حتی بدون امکانات، برگزیده ی نابینای کشوری شدند. امید است با آموختن الفبای ارتباطی به آن ها، همچنین تجهیز امکانات و به روزرسانی آن ها بتوانیم کارهای ارزشمندی برایشان انجام دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار