نایب رییس انجمن عکاسان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نژاد اسب کُرد هویت ملی و برند کرمانشاه است، گفت: در آینده نزدیک جشنواره ملی عکس اسب اصیل کُرد را در استان برگزار می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 18 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«سامان آریان‌پور» افزود : اسب کُرد یک نژاد خالص ایرانی است و خواستگاه آن مناطق کُردنشین ایران و یکی از نشانه‌ها و هویت شهر ما است.

شرط جهانی شدن اسب کُرد

وی افزود: اگر بتوانیم پنج دوره جشنواره ملی را برای اسب کُرد برگزار کنیم با توجه به بستر فضای مجازی و حمایت یونسکو اسب کُرد را جهانی و برای آن جشنواره بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

آریان‌پور حمایت از اسب کُرد را حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی توصیف کرد و اظهار داشت: اگر این حمایت از نژاد اسب کُرد صورت بگیرد از واردات نژادهای عرب و سایر نژادهای بیگانه اسب به کشور جلوگیری و مانع خروج ارز از کشور می‌شود.

این عکاس کرمانشاهی برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی عکس برای اسب کُرد را حق مردم کرمانشاه دانست و افزود: انجمن عکاسان انتظار دارد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت ورزش جوانان و سازمان‌های زیرمجموعه آنها برای تحقق این مهم همه تلاش خود را بکار بگیرند و از برگزاری آن حمایت کنند.

اولین موزه عکس غرب کشور در کرمانشاه ایجاد می‌شود

نایب رییس انجمن عکاسان استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود، کرمانشاه را دارای آرشیوی ارزشمند از عکس‌های دوران‌های مشروطه، انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: متاسفانه این گنجینه ارزشمند در کرمانشاه در حال نابودی است.

آریان‌پور ادامه داد: برای جمع‌آوری این آرشیو اولین موزه عکس کرمانشاه در غرب کشور را راه‌اندازی می‌کنیم تا بتوانیم این میراث گرانبها را حفظ کنیم.

وی برگزاری جشنواره استانی عکس را هم از مهمترین مطالبات عکاسان استان عنوان کرد و افزود: این جشنواره استانی در موضوعات مختلف مستند اجتماعی، طبیعت، سوژه‌های خیابانی و سایر موضوعات هرساله باید برگزار شود تا باعث انگیزه و رشد عکاسان کرمانشاهی گرددپ.

هویت بخشی به عکاسان کرمانشاهی مهمترین برنامه انجمن است

این عضو انجمن عکاسان استان مهمترین برنامه امروز انجمن را هویت بخشی به عکاسان و ایجاد امنیت کاری برای آنها دانست و گفت: متاسفانه امروز عکاسان کرمانشاهی برای عکاسی با مشکلات امنیتی زیادی مواجه هستند و بنا داریم کارت جدید صادر شده برای عکاسان اعتبار بالایی داشته باشد.

آریان‌پور با اشاره به اینکه در هیچ جای کشور مانند کرمانشاه نگاه امنیتی به عکاسان وجود ندارد، افزود: عکاسانی که کارت عضویت انجمن را دارند موظفند در چارچوب قانون کار کنند و از همه دستگاه های امنیتی استان تقاضا داریم که شرایط را برای فعالیت راحت‌تر عکاسان فراهم کنند و اگر کسی از کارت عضویت خود سواستفاده کند به راحتی قابل پیگیری است.

انجمن عکاسان استان کرمانشاه هم اکنون ۱۵۰ عضو دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار