مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، وضعیت آسانسور هتل‌ها و مراکز تجاری کلانشهر کرمانشاه را نامناسب توصیف کرد و گفت: آسانسور هیچ کدام از هتل‌ها استاندارد نیست و برخی از مراکز تجاری نیز از لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی ندارند.
کد خبر: ۹۱۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 18 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمودرضا نیازی» به مناسبت روز جهانی استاندارد افزود: بنا داریم با همکاری سایر ادارات مالکان این مراکز را مجبور به رعایت قوانین کنیم در غیر این صورت برخورد حقوقی و پلمب در انتظار آنها است.

وی با اشاره به اینکه خدمات آسانسورهای برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، گفت: از زمانی که این خدمات شامل مقررات استاندارد اجباری است ۱۷ هزار و در یک سال گذشته بیش از ۲ هزار بازرسی از آسانسورهای استان انجام شده و در مجموع ۶۵۹ گواهینامه ایمنی استاندارد برای آسانسورها صادر شده است.

دبیر استاندارد استان کرمانشاه در ادامه گفت: اقدامات خوبی در زمینه آسانسورهای مسکن مهر نیز انجام دادیم و در این خصوص ۴۰۰ مورد تاییدیه صادر شده اما در مسکن مهرهای شرف‌آباد اسلام‌آبادغرب و سرپل‌ذهاب مشکلاتی داریم که امیدواریم هر چه زودتر آنها را برطرف کنند.

او در ادامه وضعیت استاندارد و ایمنی همه ساختمان‌های پزشکی کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تنها ساختمانی که آسانسور آن استاندارد و ایمن نیست ساختمان «اجلالیه» در پارکینگ شهرداری است.

نیازی ایمنی و سلامت شهروندان را خط قرمز اداره‌کل استاندارد دانست و گفت: اخطارهای فراوانی برای مدیریت ساختمان اجلالیه برای استانداردسازی آسانسور ارسال شده و اگر اقدامات لازم صورت نگیرد این پرونده به قوه قضاییه ارسال و برخورد حقوقی و در نتیجه منجر به پلمب ساختمان اجلالیه می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر پیگیری وضعیت نامساعد آسانسورهای بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه که در سال گذشته با استانداردهای تعیین شده مطابقت نداشت، توضیح داد: خوشبختانه در یک سال گذشته اقدامات خوبی برای ایمنی و استانداردسازی آسانسورهای این بیمارستان انجام شده به طوریکه امروز این آسانسورها بیش از ۹۰ درصد با استانداردهای روز مطابقت دارند.

کلانشهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲میلیونی استان را در خود جای داده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار