فرماندار قصرشیرین گفت: تجار و صادرکنندگان با برنامه و بر اساس نیاز بازار عراق محصول گوجه‌فرنگی به منظور صادرات وارد مرز رسمی پرویزخان این شهرستان کنند.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 19 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه و به نقل ازایرنا،«مرادعلی تاتار»  افزود: متاسفانه برخی از تجار و صادرکنندگان بدون توجه به نیاز بازار طرف عراقی نسبت به آوردن بی‌رویه محموله‌های صادراتی گوجه می‌کنند که این اقدام باعث از بین رفتن این محصول و همچنین خالی کردن بازار داخلی از آن و افزایش نرخ تورم می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون تجار روزانه بدون هیچ برنامه‌ای متاسفانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون گوجه وارد مرز رسمی پرویزخان می‌کنند که از این میزان تنها ۷۰ کامیون آن صادر شده و بازار عراق کشش این میزان محصول گوجه را ندارد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: آوردن بی‌رویه محموله‌های گوجه‌فرنگی به مرز پرویزخان موجب ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات این محصول می‌شود.

تاتار ادامه داد: کشاورزان و تجار قبل از آوردن محموله‌های گوجه فرنگی از وضعیت مرزهای استان کرمانشاه و حجم بارهای گوجه‌فرنگی مطلع شوند.

او اضافه کرد: فروش محصول گوجه‌فرنگی توسط کشاورزان از طریق بازار داخل و همچنین کارخانه‌های رب گوجه فرنگی استان راهی برای جلوگیری از متضرر شدن آن‌ها و پرت شدن محصولاتی است که با زحمت بسیار به دست می‌آید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزارتن جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

سالانه حدود ۴۰۰هزار تن گوجه فرنگی از مزارع استان کرمانشاه تولید می شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار