استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس بیمارستان گلستان این شهر گفت: ما اکنون از نظر وضعیت کرونا در صحنه مبارزه ای نگران کننده که شبیه جنگ است قرار داریم با این تفاوت که فقط مرز ناامن نیست بلکه تمام استان‌ها، مکان‌ها و حتی منازل ناامن است.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ 21 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «سیاوش وزیری»افزود: بیماری کووید ۱۹ هرکسی را در هر سنی تهدید می کند، از زمان تولد تا زمان مرگ و این ویروس به هیچ کس رحم نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اطلاعات ما در این مدت نسبت به ویروس افزایش پیدا کرده و علم نشان داده است که مهم‌ترین راه پیشگیری، استفاده از ماسک بوده و تاکید بر آن به عنوان اولین اقدام موثر همواره مورد تاکید است.

او اضافه کرد: شست و شوی دست و فاصله‌گذاری را هیچ وقت نباید از یاد ببریم و با رعایت این موارد باید به مقابله با کرونا برویم.

این استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: متاسفانه غیر از داروهای ضد انعقاد و کورتیکو استروئیدها هیچ داروی دیگری سودش بیشتر از دارونما نیست و تدریجا این درمان ها جایگزین می‌شود.

دکتر وزیری افزود: الگوی ابتلا وارد منازل شده و این بسیار خطرناک و غیرقابل کنترل است.

او تصریح کرد: هرکسی با زدن ماسک می‌تواند به نحوی ایثارگری کند و دیگران را با این کار در امان نگاه دارد.

وی همچنین گفت: الان زمان چرخش فعال ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیست‌ هر فردی علایم مشابه سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارد باید تکلیف خود را در زمینه کرونا مشخص کند.

به گفته او علایم حال حاضر در بیماران، بیشتر به نفع کرونا است.

۶۷۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این استان همچنان از نظر کرونا در وضعیت قرمز بسر می‌برد، گفت: اکنون ۶۷۶ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«مهدی محمدی» افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۸ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۲۹ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

وی در مورد آخرین آمار موارد مبتلا به کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته نیز گفت: در این مدت ۹۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۲۵ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

او تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هفت نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد چهار نفر در شهرستان کرمانشاه، ۲نفر در شهرستان پاوه و یک نفر در شهرستان سنقر و کلیایی جان خود را از دست دادند.

او مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به بیماری کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون در استان را ۷۶۸ نفر اعلام کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار