مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور گواهی‌نامه‌های انطباق و محصول برای اولین بار در این استان خبر داد و گفت: فرآیند صدور ۶ گواهینامه انطباق و محصول برای پنج شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ 21 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمودرضا نیازی» با اشاره به همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان ملی استاندارد ایران در راستای جهت‌دهی و استانداردسازی محصولات و خدمات دانش‌بنیان، افزود: به منظور افزایش سطح پوشش استاندارد برای محصولات داخلی در راستای تحقق اهداف "جهش تولید"، فرآیند صدور ۶ گواهینامه انطباق ( COC ) و گواهی محصول ( COP ) برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیته ارزیابی استان توسط این اداره کل انجام شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های جهش تولید استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این رابطه شرکت‌های دانش بنیان « راه انیشان بهار صدرا »، « مهمان اکسیر شمش »، « شتاب آراتک »، « نیکان اکسیر» و «مجتمع شیمیایی بیستون » برای محصولات خود متقاضی دریافت این گواهینامه‌ها هستند.

نیازی صدور گواهینامه‌ها را به منظور ساماندهی و حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان استان دانست و اظهار داشت: در این راستا اداره کل استاندارد کرمانشاه با همکاری پارک علم و فناوری، فرآیند صدور و اعطای ۶ گواهینامه COP و COC برای محصولات شرکت‌های متقاضی، شامل "دستگاه مارکر تصویربرداری از اعماق مختلف سطح"، "فیلتر کارتریجی گازهای شیمیایی"، "سامانه حفاظت پیرامونی حساس و زیرزمینی و دفنی" ، "تکنیکال کلریدازون "، "سنتز آزمایشگاهی ماده موثره ایمیکویمود از آمینوبنزوییک اسید" و تکنیکال پیری پروکسی فن" با طرح در کمیته ارزیابی استان درحال انجام است.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطا می‌شود که با یک استاندارد ملی یا کارخانه‌ای مطابقت داشته باشد و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته محصولات دانش‌بنیان اعطا می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.

نیازی یاد آور شد: در راستای حمایت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، این واحدها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری استان به اداره کل استاندارد معرفی تا به صورت ویژه ارزیابی و صدور گواهینامه یا پروانه دانش نماد صورت گیرد. این گواهینامه ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای داخلی و بین المللی صورت می گیرد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه؛ ۶۳۰ واحد تولیدی با یک هزار و ۲۵۵ فرآورده و محصول دارای علامت و پروانه استاندارد زیر پوشش اداره استاندارد استان است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه اکنون یک هزار واحد تولیدی با حدود ۳۰هزار نفر اشتغالزایی فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار