سید مصطفی نچواک در گفتگو با تابناک:
متخصص و کارشناس تغذیه گفت: انتخاب الگوی غذایی مناسب در تمامی شرایط و ایام شیوع ویروس کرونا نیاز جامعه است.
کد خبر: ۹۱۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 22 October 2020

سید مصطفی نچواک در خصوص تقویت سیستم ایمنی در شرایط کرونایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تقویت سیستم ایمنی نه تنها در دوران شیوع بیماری کرونا بلکه در مقابل بیماری‌های دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد، عدم توجه به سیستم ایمنی در همه شرایط علی الخصوص در این روز‌های شیوع کرونا می‌تواند صدمات جدی وارد کند. پروتئین به عنوان ماده مغذی نیاز روزانه محسوب می‌شود باید توجه داشت هیج فرقی بین پروتئین مرغ و گوشت قرمز نیست و گوشت مرغ به واسطه عدم کلسترول ارجحیت بیشتری دارد.


وی در ادامه از تخم مرغ به عنوان منبع ارزشمندی در خصوص تامین پروتئین بدن با توجه به قیمت آن نسبت به سایر منابع پروتئین یاد کرد و گفت: سفیده تخم مرغ به شرط خوب پختن می‌تواند جایگزین خوبی برای پروتئین‌های گوشتی باشد. از دیگر منابع پروتئین می‌توان به لبنیات کم چرب اشاره کرد، زیرا لبنیات کم چرب به دلیل بالا بودن جذب کلسیم از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است و باید روزانه دو وعده لبنیات تازه غنی شده با ویتامین D و پروبیوتیک مصرف کنیم.


متخصص تغذیه به اهمیت این  ویتامین به عنوان ویتامین ضروری که کمبود آن به شدت احساس می‌شود اشاره کرد و افزود: ویتامین D از ویتامین‌های مهم برای تقویت سیستم ایمنی محسوب می‌شود که باید از طریق مکمل آن را دریافت کنیم و کمبود آن عوارضی مانند پوکی و نرمی استخوان و دیابت را به همراه دارد.


وی با اشاره به لزوم مصرف روزانه میوه و سبزی تآکید کرد: مصرف ۵ وعده میوه و سبزی در طول شبانه روز از منابع غنی برای حفظ تندرستی می‌باشند. باید عادت‌های نادرست در مصرف میوه را با مصرف به موقع یعنی قبل از غذا و یا در میان وعده‌ها اصلاح کنیم و در انتخاب الگو‌های غذایی با تکیه بر مستندات از منابعی با پشتوانه علمی قوی استفاده کنیم.


نچواک تاکید کرد: پرهیز از فضا، پرهیز از فست فود‌ها پرهیز از غذا‌های سرخ کردنی و چرب، شیرینی‌ها علی الخصوص شکر و نوشابه‌ها لبنیات پر چرب و عدم مصرف مواد غذایی حاوی نگهدارنده می‌تواند به عنوان دستورالعمل صحیح برای تغذیه مناسب و درست در هر شرایطی علی الخصوص در شرایط کرونا باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار