مسابقات بین المللی فتح پرچم درحوزه امنیت سایبری با حضور تیم‌هایی از ۵۵ کشور دنیا، بصورت آنلاین در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 26 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،زهره حسنی مدیر اجرایی این مسابقات، از شرکت بیش از 300 تیم در مسابقات بین المللی فتح پرچم مرکز آپا(آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات) دانشگاه رازی خبرداد و گفت: از این تعداد 75 تیم ایرانی و 225 تیم خارجی هستند که از امروز(5 آبان) به مدت دو روز با هم به رقابت می‌پردازند.

وی بااشاره به حضور شرکت کنندگانی از بیش از 55 کشور دنیا در این رویداد، اظهارکرد: حدود هزار شرکت کننده در گروه‌های سنی مختلف در قالب تیم‌های سه و چهار نفره در مسابقات فتح پرچم دانشگاه رازی شرکت کرده‌اند.

مدیراجرایی مسابقات بین المللی فتح پرچم دانشگاه رازی افزود: برای تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات 55 چالش در 10 حوزه امنیت سایبری طراحی شده که آنها فرصت دارند طی دو روز با عبور از این چالش‌ها به هدف نهایی که دستیابی به پرچم است، برسند.

وی امنیت وب، امنیت شبکه، جرم یابی دیجیتالی، رمز نگاری، امنیت سامانه‌های صنعتی، مهندسی معکوس، پنهان نگاری، امنیت برنامه‌های موبایل، تسخیرشبکه و پرتال(هک) و دانش استفاده از ابزارها را 10 حوزه ای اعلام کرد که چالش‌ها در قالب آنها طراحی شده‌اند.

حسنی اضافه کرد: هرکدام از تیم‌ها که بتوانند در مدت زمان کمتری از چالش‌ها عبور کنند و به پرچم برسند، امتیاز بیشتری گرفته و برنده معرفی می‌شود.

وی اختتامیه مسابقات بین المللی فتح پرچم دانشگاه رازی را پنجشنبه(8 آبان) اعلام کرد و گفت: در مراسم اختتامیه هم که به شکل آنلاین برگزار خواهد شد، سه تیم برگزیده معرفی خواهند شد و البته به تیم های ایرانی برگزیده جوایز نقدی اهداء می‌شود.

مدیراجرایی مسابقات بین المللی فتح پرچم در ادامه با بیان اینکه این اولین تجربه دانشگاه رازی در برگزاری این مسابقات به شکل بین المللی است، عنوان کرد: استقبالی که تیم‌های خارجی شرکت کننده از آن داشته‌اند بسیار خوب و چشمگیر است.

وی تصریح کرد: مسابقات سایبری فتح پرچم مرکز آپا دانشگاه رازی برای اولین بار سال 1396 به شکل منطقه ای و دومین دوره آن هم سال گذشته به شکل ملی برگزار شد و امسال تصمیم گرفتیم با توجه به تجربیات موفقی که در دو دوره گذشته داشتیم، این مسابقات را به شکل بین المللی برگزار کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار