کد خبر: ۹۱۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 28 October 2020

قبل از سفر عموما سوال‌هایی پیش می‌آید که اگر جواب آن‌ها را بدانید، در اینکه بی‌دغدغه‌تر سفر کنید به شما بیشتر کمک خواهد کرد. لزومات سفر، آب‌وهوای مقصد، لیست هتل و جاذبه‌های دیدنی، چگونگی سفر و... همه از دانستنی‌های مهم است که دانستن آن‌ها برای هر مسافری لازم خواهد بود. کیش یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. در این مطلب قصد داریم دانستنی‌های قبل از تور کیش را برای شما شرح دهیم تا در بهترین حالت و زمان به این جزیره سفر کرده و لذت سفر خود را دوبرابر کنید. پس با ما همراه باشید.

راهنمای اولین سفر کیش

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

اکسیژن خالص موجود در هوای کیش از دیگر جاهای دیدنی ایران بیشتر بوده و همین موضوع میزان آلودگی هوا در کیش را تا حد زیادی کم می‌کند. در ابتدا بهترین زمان را از نظر آب‌وهوایی بررسی می‌کنیم. هیچ‌وقت هوای سرد را در کیش تجربه نمی‌کنید؛ هوای خیلی گرم در تابستان شما را کلافه خواهد کرد. آب‌وهوای جزیره در هر فصل از سال متفاوت بوده و تغییرات آب‌وهوایی زیادی دارد. پرطرفدارترین فصل برای تور کیش از تهران فصل بهار است. باد شدید و بارش تند در این فصل نیست و رطوبت و شرجی بودن کم‌تری در کیش وجود دارد؛ اما در این فصل و به‌خصوص تعطیلات نوروز قیمت تور کیش زیادتر از باقی فصل‌ها محاسبه می‌شود. آب‌وهوای شرجی و باران کم را در تابستان کیش می‌توانید تجربه کنید.

دما در بعضی نقاط این جزیره گاهی ممکن است به 50 درجه هم برسد و به‌همین دلیل بهترین زمان سفر به کیش برای کسانی که گرما را دوست ندارند و کلافه می‌شوند، تابستان نخواهد بود. در این فصل گردشگران از شدت گرما معمولا درطول روز باید در هتل بشینند؛ اما جوری نیست که در تابستان کیش گردشگری را به خود نبیند. انگیزه سفر به جزیره در فصل تابستان انواع جشنواره‌ها و قرعه‌کشی‌ها، کنسرت‌ها، تئاترها، کارناوال و جشن بوده و همچنین برای عاشقان آفتاب بهترین فصل به‌حساب می‌آید. جشنواره‌ها عموما از تاریخ 15 تیر تا 15 شهریور برگزار می‌شود. این فصل و همچنین فصل بهار بهترین زمان برای استفاده از تفریحات آبی و کویری کیش است. روزهای بارانی یا روزهایی که باد شدید می‌وزد، دیگر خبری از تفریحات ساحلی نیست.

پس قبل از رزرو تور کیش از تهران حتما آب‌وهوای روزی که می‌خواهید به سفر بروید تا پایان سفرتان را چک کنید. حال به فصل پاییز می‌رسید؛ در این فصل نه رطوبت تابستان را می‌توانید ببینید نه متعدل بودن هوای بهار را. در این فصل هوا زود تاریک شده و بارش‌های کم و موقتی هم وجود دارد. در این فصل هم تخفیف‌های پاییزی، تخفیف روز کیش (20 آبان) و ارزان‌شدن هتل‌ها اتفاق می‌افتد که از نظر گردشگران فرصت مناسبی برای سفر به کیش با بودجه کم به‌شمار می‌آید.

ماه مهر و آبان بهترین فصل برای تور کیش از تهران و تور کیش و بلیط هواپیما بوده و به‌همین دلیل می‌توانید بودجه‌ بیشتری را برای تفریحات و خرید نگه‌دارید. در این دوماه قرعه‌کشی و جوایز خوبی در مراکز خرید کیش وجود دارد که یکی از مزیت‌های سفر به کیش در فصل پاییز محسوب می‌شود. در فصل زمستان کیش پر از روزهای بارانی است؛ باران‌هایی شدید و ناگهانی که در کسری از ثانیه شما را خیس می‌کنند. برای استفاده از ساحل آفتابی و نوشیدن یک نوشیدنی خنک اصلا این فصل برای تور کیش پیشنهاد نمی‌شود؛ اما هوای سرد و خنک زمستان آن را تبدیل به یکی از بهترین زمان‌های سفر به کیش تبدیل می‌کند. خصوصا در ماه اسفند که به بهار نزدیک‌تر است، کیش گردشگران جدیدی را پذیرا می‌شود. بعد از انتخاب فصل و ماه حضورتان در کیش بهترین زمان برای سفر وسط هفته محسوب می‌شود. قیمت تور کیش و هتل‌ها و رفت و برگشت در وسط هفته‌ها نسبت به آخر هفته‌ها کم‌تر بوده و می‌توانید بودجه خود را ذخیره کنید.

با چه وسیله‌ای به کیش سفر کنیم؟

خودروی شخصی، هواپیما و قطار از گزینه‌های پیش‌روی شما برای سفر به جزیره کیش است. بهترین و منطقی‌ترین وسیله برای کیش هواپیما محسوب می‌شود. راه دور و سرعت رسیدن به این جزیره و انجام هر روزه‌ پرواز کیش از دلایل بهتربودن این وسیله نقلیه برای سفر است. قیمت تور کیش و بلیط هواپیما به فصل سفر و زمان سفر بسیار بستگی دارد.

راهنمای اولین سفر کیش

برای سفر با قطار به کیش باید به بندرعباس بروید. با رزرو تور کیش https://www.alibaba.ir/tour/iran-kish_island علی بابا از تهران، با قطار به‌سمت بندرعباس رفته و از آن‌جا با قایق‌های مخصوص به کیش می‌روید. اگر با قطار به این جزیره رویایی سفر کنید، می‌توانید کم‌تر هزینه کرده و سفر خودتان را جذاب‌تر پیش ببرید.

در آخر به سفر با ماشین به کیش می‌رسیم. حوصله و وقت داشتن یکی از لزومات سفر با ماشین شخصی است. برای سفر به کیش با خودروی شخصی خود مسیر تهران تا بندرعباس را رفته و از بندرچارک با لندی‌گراف می‌توانید هم خود و هم ماشینتان را به کیش ببرید. این نوع سفر از آن‌جایی به‌صرفه بوده که هم قیمت پایین‌تری نسبت به هواپیما دارد و هم برای گشت‌زدن در کیش نیازی به گرفتن تاکسی‌های گران‌قیمت یا اجاره اتومبیل ندارید. امیدواریم نکته‌های گفته‌شده به دردتان خورده باشد و سفر لذت‌بخشی را تجربه کنید.

 

برچسب ها: رزرو تور ، علی بابا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار