رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه هرهفته 300 کلاس درس آنلاین در این دانشگاه برای دانشجویان برگزار می شود، گفت: برای دانشجویانی هم که در مناطق دورافتاده و روستاهای با پوشش ضعیف اینترنت زندگی می کنند، شرایطی فراهم کرده ایم که اگر نتوانستند بصورت آنلاین در کلاس ها حضور پیدا کنند، به فیلم ذخیره شده کلاس ها دسترسی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،دکتر علی اکبر اختری ، بااشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی کرمانشاه از 29 شهریور، اظهار کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا در کشور، شروع سال تحصیلی جدید را همانند دیگر دانشگاه ها به شیوه ترم گذشته، یعنی به شکل مجازی آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: سامانه ای که برای برگزاری کلاس های آنلاین دانشجویان از آن استفاده می کنیم، توسط دانشجویان این دانشگاه راه اندازی شده و هر هفته هم بروزرسانی می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: هرچند در حال حاضر هیچ مشکلی از طرف دانشگاه برای برگزاری کلاس های آنلاین دانشجویان وجود ندارد، اما متاسفانه پوشش ضعیف اینترنت در برخی ازمناطق استان باعث شده تا دانشجویانمان که دراین مناطق زندگی می کنند، با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم مشکلات این دانشجویان را تاحدودی حل کنیم، شرایطی فراهم کرده ایم که تمامی کلاس های آنلاین ذخیره شود و به مدت دو هفته برای دانشجویانی که نتوانسته اند در کلاس ها حضور داشته باشند، قابل دسترس باشد و بتوانند آن را دانلود کنند.

اختری اضافه کرد: در آموزش های مجازی ترم گذشته حدود دو سوم از کلاس ها را به شکل آفلاین و مابقی را به شکل آنلاین برگزار کردیم، اما باتوجه به مسائلی که در بحث آموزش های آفلاین بود، تصمیم گرفتیم که در این ترم تمام کلاس ها را به شکل آنلاین برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: طبق برآورده هایی که داشته ایم، حدود 60 تا 70 درصد از دانشجویانمان در کلاس های آنلاین حضور دارند و هر هفته حدود 300 کلاس هم برگزار می کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه وضعیت زیرساختی دانشگاه صنعتی کرمانشاه را برای آموزش های مجازی خوب توصیف کرد و گفت: طی دوسال گذشته پهنای باند دانشگاه را تا حدود 10 برابر افزایش داده ایم و از این نظر وضعیت خوبی برای برگزاری کلاس های آنلاین دانشجویان داریم.

وی در ادامه به فرصت ها و تهدیدهای آموزش های مجازی هم اشاره کرد و افزود: معتقد کلاس های مجازی نمی تواند جای کلاس های حضوری را بگیرد و حتی اگر زمانی داروی کرونا کشف شد و توانستیم برای درمان بیماران از آن استفاده کنیم، باید زمان کمی بعد از کشف این دارو دانشگاه‌ها باز شوند.

اختری اضافه کرد: به دنبال این هستیم که بتوانیم امتحانات دانشگاه را به شکل حضوری برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به هزینه های بالای برگزاری کلاس های آنلاین برای دانشجویان، عنوان کرد: هرچند از چندمدت قبل اعلام کردند که هزینه های اینترنت برای دانشجویان رایگان خواهد بود، اما متاسفانه این اقدام عملی نشد و هزینه های زیادی را بر دوش دانشجویان می گذارد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه شروع سال تحصیلی دانشگاه صنعتی کرمانشاه را با 2600 دانشجو اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه هنوز زمان پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی فرا نرسیده، نمی توانیم بصورت دقیق اعلام کنیم که چه تعداد دانشجوی جدیدالورود خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ثبت نام از دانشجویان جدید الورود دانشگاه تنها از طریق سامانه و به شکل غیرحضوری انجام می شود، لذا از همه دانشجویانی که در این دانشگاه قبول شده اند می خواهیم مراجعه حضوری نداشته باشند.

اختری یادآورشد: همچنین از آنجایی که کلاس های این دانشجویان از اواخر آبان برگزار می شود، برای همین تلاش کرده ایم تا در این ترم واحدهای کمتری به این دانشجویان بدهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار