کرمانشاه- مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از وضعیت بحرانی ذخایر خونی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: استان کرمانشاه روزانه بیش از ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 29 October 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،پژمان صالحی‌فر  اظهار کرد: ذخایر خونی استان کرمانشاه به شدت کاهش یافته و در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

وی با درخواست از عموم مردم برای مراجعه به مراکز خون گیری و مشارکت در عمل انسان دوستانه اهدا خون، گفت: استان کرمانشاه روزانه به بیش از ۲۰۰ واحد خون نیاز دارد اما در شرایط فعلی در شبانه‌روز کمتر از ۱۰۰ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه از کاهش ۳۵ درصدی اهدا خون در ۶ ماهه نخست سال خبر داد.

وی با اشاره به عمر کوتاه ذخایر خونی، تصریح کرد: عمر پلاکت اهدایی سه روز بوده و امکان ذخیره سازی در پلاکت خون وجود ندارد.

صالحی‌فر افزود: در صورت تداوم وضعیت فعلی قطعاً دچار مشکل خواهیم شد و در آن صورت فقط به نیاز اورژانسی استان کرمانشاه توان خدمات‌دهی هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت بانک پلاسمایی استان کرمانشاه نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و با توجه به ۱۹ هزار بهبود یافته کرونا انتظار می‌رود همکاری و مشارکت بیشتری از سوی همشهریان صورت پذیرد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با اعلام نیاز خون برای بیماران خاص، تالاسمی، زنان باردار و عمل‌های اورژانسی، تصریح کرد: از عموم مردم، هیأت مذهبی و گروه‌های جهادی می‌خواهیم در کنار کمک‌های مومنانه و ضدعفونی کردن معابر، نسبت به اهدا خون و نجات جان هموطنان اقدام کنند.

صالحی‌فر با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و اقدام موهن نشریه فرانسوی و حمایت رئیس جمهور این کشور به پیامبر اکرم (ص)، گفت: در پاسخ به این توهین و به عشق پیامبر مهربانی‌ها و نشان دادن انسان دوستی مسلمانان، برادران و خواهران مسلمان در این پویش خیر خواهانه شرکت پیش‌قدم شوند.

وی با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درست و دعوت مردم به اهدای خون، گفت: مراکز انتقال خون همه روزه از ساعت هشت صبح تا هفت بعد از ظهر با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی آمادگی میزبانی از هم استانی‌های گرامی را دارند و در این راستا از رسانه‌ها می‌خواهیم در اطلاع‌رسانی درست و دعوت مردم به این امر خداپسندانه و انسان دوستانه، به ما کمک کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار