معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از حل مشکل تامین روغن در بازار خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته، قیمت مرغ نیز رو به کاهش خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 05 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محسن دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه در سی و هشتمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: توافقی بین دو وزیر صمت و جهاد کشاورزی انجام شده که طی آن بخشی از وظایف تنظیم بازار را به وزارت جهاد کشاورزی منتقل کردند، اما توافق شکل عملیاتی به خود نگرفت و تبدیل به پیشنهادی در ستاد اقتصادی دولت شد، شب گذشته به شکل غیر رسمی دو بند شامل: مسئولیت برنامه ریزی، هماهنگی تامین تولید و مبادلات انواع نهادهای کشاورزی، مسئولیت تولید، عرضه و تنظیم بازار مرغ، تخم مرغ با قیمت مصوب بر عهده جهاد کشاورزی و مسئولیت تصمیم گیری درباره صادرات مرغ، تخم مرغ برعهده جهاد کشاورزی، مطرح  شد.

وی تشریح کرد: یعنی سطح خورده فروشی کماکان با سازمان صمت و واحدهای استانی است و پس از ورود به شبکه عرضه توسط وزارت صمت و سازمان های صمت تعریف، تنظیم و عرضه می شود. بندهای مذکور را به صورت غیررسمی دریافت کردیم و حداکثر تا هفته آینده به صمت و جهاد کشاورزی ابلاغ می شود.

حاتمی در ادامه اظهار داشت: این تصمیمِ خوب و عاقلانه در راستای سیاست های قبلی است و باید حوزه تولید مسئولیت های مربوط به آن را انجام دهد، حوزه توزیع و شبکه های نظارت و اصناف هم کار خود را انجام دهند، گرچه مهم هماهنگی میان آن هاست، در فرمایشات مقام معظم رهبری هم عمدتا بر بحث هماهنگی میان دستگاه ها تاکید کردند، همچنین همکاری تمامی مردم را می طلبد، بر مبنای تاکید ایشان باید کالای تولید شده را به درستی به دست مردم برسانیم، گرچه التهابات بازار بر این موضوع اثر می گذارد، اما امیدواریم فضای التهابی کمتر شده و به زودی شاهد تعامل مناسب میان تولید و عرضه باشیم. این اتفاق خوب با همراهی مردم به نتیجه می رسد و کالا با قیمت مناسب به دست مردم می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: اوایل هفته آینده، جلسه شورای هماهنگی تعزیرات را برگزار می کنیم و تصمیمات لازم در آنجا گرفته خواهد شد، درباره روغن باید تلاش ها برای جذب سریعتر آن صورت گیرد، در این راستا مشکل ترخیص مواد اولیه را داشتیم که در دو هفته گذشته گمرک، وزارت صمت و جهاد کشاورزی آن را حل و فصل کردند. نکته مهم دیگر  بحث انبارها است. حتما ساماندهی انبار ها و به روز بودن آمار و اطلاعات را باید در دستور کار قرار دهیم.


حاتمی در پایان از اجرای سامانه تجارت خبر داد و گفت: با توجه به برخی اتفاقات و کمبودهایی که در بازار بود، قاعدتا روی تامین مرغ و روغن مشکل داریم بر اساس برنامه ای که از قبل طراحی شده و برنامه ریزی های صورت گرفته ما مشکل کمبود روغن را تا حد امکان رفع کردیم. برای مرغ به دلیل وقفه ای که در تولید بوجود آمده بود هماهنگی را انجام دادیم و قیمت ها رو به کاهش خواهد بود. در بحث مرغ مشکل تولید داشتیم، هماهنگی با اتحادیه مرغ داران انجام شد، امیدواریم مشکل مرغ هم به زودی مرتفع و با قیمت مناسب و به وفور یافت شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار