فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تلاش ما براین است که محیط زیست را از آلودگی های ناشی از شیوع ویروس کرونا محفوظ بداریم.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 07 November 2020

فریدون یاوری خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا بر اساس دستور سازمان هماهنگی، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مصوبات کارگروه مدیریت پسماندهای استان قرار بر این شد که در ابتدا تعداد سطل های زباله را در مکان های شلوغ سطح شهر مثل بازار وپاساژها افزایش دهیم‌.

وی ادامه داد: این اقدام باعث میشود شهروندان ترغیب شوند که ماسک و دستکش و سایر مواد مورد استفاده خود را در سطح شهر رها نکنند تا باعث آلودگی محیط نشود.

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه بیان داشت: هر چند کرونا عواقب بسیار نامطلوبی برای همه مردم داشت، هزینه هایی برای دولت و مردم ایجاد کرد و باعث مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنان شد اما از طرفی آثار مطلوبی به خصوص برای محیط زیست در برداشت.

وی تصریح کرد: از جمله این آثار مطلوب کاهش آلودگی محیط زیست بود،همانطور که روشن است هر قدر تردد در محیط زیست کمتر باشد آلودگی نیز کمتر است‌.

یاوری در ادامه ابراز داشت: روند کاهش آلودگی ها به نوروز سال جدید برمی گردد که تردد در طبیعت کم شد و این مسئله همچنان ادامه دارد، هر چند آلودگی های محیطی از نظر ریزگردها وجود دارد که این مسئله نیز در دو سال اخیر به خصوص سال گذشته نسبت به سالیان قبل کاهش یافته اما به طور کلی مقداری از آلودگی های محیطی و سوختی به دلیل کاهش تردد مردم، وسایل نقلیه کمتر شده و شرایط استان نسبت به سال های قبل بهبود یافته است.

ياوري در پایان از مردم خواستار رعایت تمام پروتکل های بهداشتی شد و تاکید کرد: از آلوده کردن محیط زیست توسط زباله های کرونایی مانند ماسک و دستکش بپرهیزید زیرا عوارض آن منجر به افزایش شیوع آلودگی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار