معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: براساس برنامه سند اشتغال استان امسال باید ۵۰ هزار شغل در استان ایجاد کنیم تا بتوانیم نرخ بیکاری را بیش از سه درصد کاهش دهیم.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 08 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا هدایت حاتمی شنبه شب در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون روند اشتغالزایی به خوبی در سطح استان انجام شده است و براساس برنامه سند اشتغالزایی در حال پیشروی هستیم.
وی موضوع شیوع بیماری کرونا را در وضعیت اشتغال استان موثر دانست و گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت واحد‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به صورت ویژه حفظ اشتغال موجود و ارتقا سطح اشتغالزایی واحد‌های اقتصادی فعال را در دستور کار قرار داده ایم.
حاتمی تاکید کرد: روند پرداخت تسهیلات ناشی از کرونا در سطح استان مطلوب است، اما کافی نیست از این رو مدیران باید در این زمینه با دقت اقدام کنند.
او یادآور شد: از افرادی که پرونده برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تشکیل داده اند هرچه سریع‌تر به بانک‌ها مراجعه کرده و برای دریافت تسهیلات خود اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: بانک‌های اقدام کننده در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به صورت غیرحضور و از طریق نرم افزار‌های تلفن همراه روند پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهند که این موضوع کار را برای مخاطبان آسان‌تر کرده است.
حاتمی همچنین در رابطه با تسهیلات پروژه‌های نیمه کاره و داری طرح توسعه‌ای به منظور اشتغالزایی گفت: اقدامات خوبی برای دریافت این تسهیلات توسط ادارات انجام شده است و امیدواریم در در فرصت باقی مانده از سال در زمینه جذب کامل اعتبارات اقدام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرده است: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۴ هزار شغل در استان ایجاد شده است.
طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار امسال، ۱۳.۸ درصد اعلام شده که نسبت به بهار سال قبل یک درصد کاهش نشان می‌دهد.

در فصل بهار ۹۹، کرمانشاه پس از استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری رده سوم بیکاری را به خود اختصاص داده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار