کیانوش جهانپور در گفتگو با تابناک:
رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تلاش‌های اخیر پروفسور مصطفایی جهت درمان ویروس کرونا منجر به تولید داروی Mab ۹۸ شد که آزمایشات نشان دهنده تاثیر مثبت این دارو بر درمان کرونا است، اما درمان قطعی نیست.
کد خبر: ۹۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 11 November 2020

کیانوش جهانپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تلاش های خوبی در استان های مختلف از سوی محققین، دانشگاهیان و موسسات دانش بنیان در تحقیق روش های درمانی و داروهای احتمالی بیماری کوئید ۱۹ صورت گرفته است که به بهبود علائم یا تسریع آن کمک می کند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز تحقیق هایی بر روی دارویی با منشاء گیاهی طی چند ماه گذشته انجام شد که در مطالعات اولیه اثراتش را در بهبود نسبی علائم و کمک به درمان بیماران کوئید ۱۹ نشان داده است و طی روز های آتی نیز با بررسی اسناد و مدارک و نهایی شدن مجوز در کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو مجوز تولید موقت و مشروط نیز دریافت خواهد کرد.

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت به معضل نگاه صد درصدی و قطعی به یک دارو و روش های درمانی در ایران و سایر نقاط جهان اشاره کرد و گفت: این دیدگاه نادرست است و در حوزه پزشکی در اغلب موارد فقط احتمالات را در نظر می گیریم.

جهانپور تاکید کرد: محققان، دانشمندان و دانش پژوهان کشور که در این زمینه تحقیقات خوبی انجام داده اند و ارزشمند است، همین که دارویی تولید شود و در روند بهبودی بیماران و پیشگیری از پیشرفت علائم تاثیر داشته باشد قابل تقدیر می باشد، از جمله داروی گیاهی که در کرمانشاه کشف شده و از گیاهان و فلور گیاهی بومی کشور تهیه شده است، همه ی این موارد رویکرد مثبتی در علم پزشکی کشور ایجاد می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار