رئیس هیات اسکیت استان کرمانشاه به کمبود زیرساخت‌های این رشته در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در آینده ای نه چندان دور مدال‌های زیادی از اسکیت در المپیک توزیع می‌شود، برای همین با برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها نباید از قافله مدال آوران المپیکی این رشته جا بمانیم.
کد خبر: ۹۱۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 11 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سامان شیرزادی بااشاره به توقف یکساله پروژه پیست اسکیت روباز مجموعه ورزشی 15 خرداد کرمانشاه، اظهارکرد: عملیات اجرایی این پروژه درحالی اوایل سال گذشته آغاز شد که چندماه بعد به علت عدم تخصیص اعتبارات با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی و 300 میلیون تومان اعتبار صرف شده، متوقف شد.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون پیگیری‌های زیادی را برای اخذ اعتبار به منظور تکمیل این پروژه انجام داده‌ایم، اما متاسفانه هنوز اعتباری به آن تخصیص پیدا نکرده است.

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی که در یکی دو ماه اخیر داشته‌ایم منجربه این شده که برای اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار به این پروژه موافقت‌های اولیه را بگیریم که امیدواریم هرچه سریعتر تخصیص پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت‌های احداث این پیست در کرمانشاه، عنوان کرد: هیچ زیرساخت استانداردی برای اسکیت در کرمانشاه نداریم، درصورتی که این رشته در دنیا به سرعت درحال رشد است.

شیرزادی به المپیکی شدن دو رشته از رشته‌های زیرمجموعه اسکیت اشاره کرد و گفت: اقبالی که مردم دنیا به این رشته نشان داده‌اند باعث شده تا فعلا دو رشته آن المپیکی شود و با روندی که اکنون می‌بینیم در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود تمامی رشته‌های اسکیت المپیکی خواهند شد.

وی تاکید کرد: سیاست و رویکرد مسئولین کمیته بین المللی المپیک طی سالهای اخیر هم نشان داده که تلاش می کنند تا رشته‌های جذاب و مفرح را جایگزین برخی رشته‌های سنتی کنند که عموما این رشته ها، رشته‌های پرمدالی هم هستند.

رئیس هیات اسکیت کرمانشاه با بیان اینکه این رشته از جمله رشته‌های پرمدال دنیا است، گفت: هرچند اسکیت حدود هشت رشته اصلی دارد، اما هرکدام از رشته‌ها در زیرمجموعه خود تعداد زیادی رشته دارند که تعداد مدال آوری آن را بسیار بالا برده است.

وی اضافه کرد: در مسابقات بین المللی اسکیت سرعت حدود 144 مدال و در رشته اسکیت بُرد که المپیکی شده حدود 9 مدال توزیع می‌شود که آمار بالایی است.

شیرزادی افزود: با در نظر گرفتن این مسائل، باید ازهم اکنون با برنامه ریزی و توسعه زیرساخت‌های اسکیت تلاش کنیم تا بعدها از قافله مدال آوری‌های این رشته جا نمانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار