مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طی ۹ ماه سپری شده از شیوع ویروس کرونا در استان بیش از ۲۴۰ هزار مورد بازدید از مراکز و اماکن انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 14 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،امیر کرمی اظهار داشت: بیش از ۹ ماه است که از شیوع این بیماری در کشور و استان می‌گذرد و در همین مدت گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی در تمامی شهرستان‌های استان به همراه تمامی ادارت ذی‌ربط مشغول اجرای پروتکل‌های بهداشتی، بازدیدها و نظارت‌ها از مراکز و اماکن هستند که پتانسیل تجمع‌پذیری بالایی دارند و ریسک بیماری‌زایی در آن‌ها بالا است.

وی ادامه داد: طی این مدت بالغ بر ۲۴۰ هزار مورد بازدید از مراکز و اماکن انجام شده که با صدور بیش از ۱۳ هزار ۸۹۰ مورد اخطاریه بهداشتی برای ناقضین پروتکل‌های بهداشتی و پلمب بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ مورد مکان به دلیل اصرار بر تخلفات بهداشتی همراه بوده است.

موفقیت ۷۰ درصدی در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در کرمانشاه

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شرایط خاص نگران کننده که در کشور و به تبع استان کرمانشاه در زمینه شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد موارد فوتی وجود دارد، ستاد ملی کرونا و همچنین ستاد مدیریتی کرونا استان مجبور شدند یک سری تمهیدات و محدودیت‌های ویژه‌ای ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا طی هفته گذشته محدودیت‌های به مدت یک ماه برای جلوگیری از فعالیت برخی از مراکز از ساعت ۶ عصر به بعد، اعمال شده است.

کرمی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های فعالیت‌های شغلی به چهار گروه، گفت: به جزء مراکز مسئول تامین مایحتاج ضروری و اولیه خانوارها همانند مراکز تامین کننده مواد غذایی، سوپرمارکت‌ها، نانوایی، لبنیات‌ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی؛ گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار به مدت یک ماه از ۲۰ آبان‌ماه تا ۲۰ آذرماه با رعایت پروتکل‌ها باید تا ساعت ۶ عصر فعال باشند.

وی تصریح کرد: از ابتدای این طرح پیرو هماهنگی‌هایی که در ستاد استانی مدیریت کرونا و پیگیری‌ها و رایزنی‌های دانشگاه علوم پزشکی با ادارت مرتبط داشته می‌تواند گفت تا ۶۰ تا ۷۰ درصد اجرای این طرح رعایت می‌شود، البته روز به روز شاهد همکاری بیشتر هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار