مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت: خیرین مدرسه‌ساز با کمک ۱۳۸ میلیارد تومان و دولت با اختصاص اعتبار ۱۶۳ میلیارد تومان از نیمه دوم سال ۹۶ طی هزار روز هزار کلاس درس با ۱۱۰ هزار مترمربع زیربنا در این استان احداث کردند.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مرزبان نظری» به مناسبت سومین سالگرد حادثه زلزله آبان ماه ۹۶ کرمانشاه، با بیان اینکه ۷۸ مدرسه استان در زلزله سال ۹۶ آسیب دید، گفت: باتلاش دولت و همت خیرین تاکنون ۲۶۲ مدرسه با هزار و ۶۵ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و مردمی ساخته شده‌ است.

او اظهار داشت: به پیروی از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت؛ با همت بالای خیرین مدرسه ساز و دولت تدبیر امید احداث و بازسازی مدارس آسیب دیده و فرسوده مناطق زلزله زده در دستور کار قرار گرفت و در این راستا تهدید زلزله را در عرصه گسترش ساخت و ساز سرانه فضاهای آموزشی مناطق زلزله زده را به یک فرصت عظیم و به یادماندنی تبدیل شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه با تقدیر از حمایت ها و پیگیری های استاندار کرمانشاه در خصوص ساخت مدارس در مناطق زلزله زده گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ مترمربع است و در استان تا قبل از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ مترمربع بود که پس از بازسازی میانگین سرانه فضای آموزشی کل کرمانشاه با افزایش ۰.۷۱ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافت که بیشتر از میانگین کشوری است.

۷۲۶ هزار مترمربع بام مدارس کرمانشاه ایزوگام شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۴۸۴ هزار مترمربع آسفالت محوطه مدارس و ۷۲۶ هزار متر مربع ایزوگام بام ساختمان مدارس در استان انجام شده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه با ۱۴ شهرستان،۳۲ شهر، ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه، بیش از ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده به بار آورد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار