مجید یزدان پناه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: با توجه به زلزله آبان سال ۹۶ بسیاری از مدارس تخریب یا احتیاج به بازسازی داشتند که تا کنون ۲۶۲ واحد آموزشی توسط دولت تدبیر و امید در مناطق زلزله زده استان ساخته شده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 15 November 2020

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در اثر زلزله کرمانشاه ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در شهرستان های زلزله زده استان تخریب شده بود.

وی افزود: با وجود تمامی این مشکلات و وسعت فاجعه اداره‌کل آموزش و پرورش استان در همان ساعات اولیه فعالیت خود را در راستای کمک رسانی به مناطق زلزله‌زده آغاز کرد و شعبه موقت اداره‌ کل آموزش و پرورش در سرپل‌ذهاب دایر شد و در سایر ادارات و نواحی استان کمک‌های همکاران و دانش‌آموزان جمع‌آوری و توسط این نمایندگی در سطح مناطق مذکور توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آنلاین برای تمام دانش آموزان شهرستان های زلزله زده، توزیع کتب درسی و بسته های آموزشی و کمک آموزشی و لوازم التحریر با کمک خیرین به میزان بالغ بر ۵۰ هزار بسته، توزیع هزار و ۳۵۷ دستگاه تبلت برای دانش آموزان پیش دانشگاهی و توزیع ۲۰۰ عدد لپ تاپ بین مدارس برای راه اندازی کلاس های آنلاین را بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت بنیه آموزشی و حمایت از دانش‌آموزان زلزله زده است.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: ۶ مرحله اردوهای جهادی علمی با همکاری آموزش و پرورش تهران و سازمان مشارکت های مردمی و آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش برگزار شدو دوره های مشاوره حضوری و غیرحضوری مشاوره تحصیلی و روحی روانی برای کاهش آسیب های روانی زلزله و برگزاری دوره یک ماهه شبانه روزی در اردوگاه شهید باهنر تهران در ۲ دوره دختران و پسران برای ایجاد آمادگی در کنکور سراسری صورت گرفت.

وی در پایان گفت: تمامی ارگان ها و مسئولان و مردم پای کار بودند و نگذاشتند مردم زلزله زده کرمانشاه تنها بمانند و با همدلی و همراهی در ساخت مناطق زلزله زده بخصوص ساخت و بازسازی مدارس کمک کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار