معاون اجرایی مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح جزییات طرح محله محور مقابله با کرونا پرداخت.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،پرویز اردلان با اشاره به شروع این طرح از 20 آبان در کرمانشاه گفت: در این طرح که با حضور وزیر بهداشت آغاز به کار کرد، قرار است دستگاه های دیگر در کنار وزرات بهداشت قرار گرفته و نقش منسجم تری در مراقبت و پیشگیری از کرونا داشته باشند.

وی افزود: در این طرح دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بسیج، کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی، تبلیغات اسلامی و ... در کنار وزارت بهداشت حضور خواهند داشت تا مقابله جامع تری با ویروس کرونا صورت گیرد.

اردلان تصریح کرد: با شروع طرح، جلسات متعدد با روسای مراکز بهداشت شهرستانها برگزار شده و در حال ساماندهی تیم های مشترک با سایر دستگاه ها برای اجرای طرح هستیم.

وی افزود: در این طرح شهرها به چندین منطقه تقسیم بندی شده و با مشخص شدن محلات تیم های مشترک راهی محلات شده و کار شناسایی و پیگیری درمان و... در خصوص کرونا را برای مردم محله انجام می دهند.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: دراین طرح از ظرفیت امام جماعت محله، مسئول پایگاه بسیج و معتمدین محله و ... هم استفاده خواهد شد.

وی افزود: در این طرح طبق اعلام صورت گرفته از تست های سریع که قرار است توسط وزارت بهداشت توزیع شود استفاده می شود و در کمتر از نیم ساعت بیماران مبتلا شناسایی خواهند شد.

اردلان تصریح کرد: همچنین قرار است با مشارکت دستگاه های مجری، مراکزی برای قرنطینه بیمارانی که امکان قرنطینه آنها در محیط منزل وجود ندارد، فراهم شود.

اردلان خاطرنشان کرد: این طرح طبق اهداف و برنامه هایی که دارد می تواند در کنترل کرونا نقش بسیار موثری داشته باشد، اما چالش ها و مشکلاتی هم برای اجرای آن وجود دارد که قرار است از طریق وزارت بهداشت برای رفع آن اقدام شود. بطور مثال در بحث تیم های گشتی که برای محلات مختلف نیاز داریم با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستیم که باید در این زمینه چاره اندیشی شده و برای جذب نیروهای بیشتر اقدام شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار