مسؤول نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان کرمانشاه این مرکز در استان از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرده، گفت: تاکنون در کرمانشاه حدود ۳ هزار نمونه در بانک خون ذخیره شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،مریم صاحب‌یاری ، سلول های بنیادی ارزشمند در خون بند ناف و جفت وجود دارد که برای درمان نظیر ۷۰ نوع بیماری از جمله بدخیمی‌های خونی، تالاسمی ماژور، ترمیم عضله قلب، بیماری‌های خونی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به استقبال بیشتر مردم برای سپردن نمونه خون بند ناف نوزادان به این بانک خون بند ناف رویان در استان، گفت: خانواده‌های دوراندیش با ذخیره‌سازی خون ارزشمند بند ناف می‌توانند از این سرمایه با ارزش به عنوان سرمایه و بیمه سلامت برای خود و خانواده استفاده کنند چون این سلول‌های بنیادی در حالتی شبیه خواب زمستانی به سر می‌برند، به این معنی که زنده هستند، اما فعالیت آن‌ها محدود است.

مسؤول نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان کرمانشاه تصریح کرد: والدین برای ذخیره‌سازی خون بند‌ناف فرزند می‌توانند یک ماه قبل از تولد (در ماه نهم بارداری) به این مرکز مراجعه و یا برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرند تا آزمایشاتی روی مادر انجام شود چون که مناسب بودن آزمایش مادر برای بستن قرارداد ضروری است

وی هزینه نگهداری از خون بند ناف نوزاد را ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بعد از یک سالگی نوزاد هر سال مبلغ ۱۶۰ هزار تومان بابت شارژ سالیانه دریافت می‌شود که شرایط تخفیف و پرداخت تسهیلات بانکی برای والدین فراهم است.

صاحب‌یاری با بیان اینکه این مرکز در استان از سال ۸۶ شروع به فعالیت کرده، گفت: تاکنون در کرمانشاه حدود ۳ هزار نمونه در بانک خون ذخیره شده است.

وی ادامه داد: خانواده‌ها برای انجام ذخیره‌سازی خون بند ناف فرزند خود می‌توانند به بلوار شهید بهداشتی جنب تالار بورس برج همیاری شهرداری‌ها مراجع کنند و یا برای راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۸۳۳۳۵۲۲۱ تماس بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار