مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد واحدهای صنعتی استان فعال است، گفت: از ‌هزار و ۳۷۸ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان د حال حاضر هزار و سه واحد فعال است.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 15 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ حسن حاتمی با بیان اینکه واحدهای فعال بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این واحدها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.
حاتمی ادامه داد: استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود کیفیت محصولات تولیدی، افزایش مزیت رقابتی تولیدکنندگان و استانداردسازی واحدها و تولیدات از مهمترین عوامل توسعه صادرات و ورود به بازارهای بین‌المللی به‌شمار می‌رود که باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار