رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پذیرش اولین گروه دانشجویان خارجی از کشور افغانستان در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمود حشمتی بااشاره به بین المللی شدن دانشگاه صنعتی کرمانشاه از سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: طی این چندسال، اقدامات قابل توجه و بسیار خوبی را در بخش بین الملل دانشگاه به انجام رساندیم و توانسته‌ایم با حدود ۲۰ دانشگاه خارجی تفاهم نامه‌هایی را منعقد کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور ارتقاء جایگاه بین الملل دانشگاه از چند مدت پیش هم جذب دانشجوی خارجی را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه پیگیری‌هایی که در این رابطه انجام دادیم منجربه نتیجه شد و امسال اولین گروه از دانشجویان خارجی را در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای نیمسال اول تحصیلی پذیرش کردیم.

وی تعداد این دانشجویان را دو نفر و ملیت آن‌ها را از کشور افغانستان اعلام کرد و گفت: یکی از این دانشجویان در رشته مهندسی کامپیوتر مقطع کارشناسی و دیگری در رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی کرمانشاه تحصیل خواهند کرد.

حشمتی با بیان اینکه این دانشجویان بورسیه وزارت علوم هستند، عنوان کرد: برنامه مهمی که دانشگاه در حوزه جذب دانشجویان خارجی دارد، درکنار استقبال از جذب بورسیه‌ای‌ها، جذب دانشجویان غیربورسیه‌ای است، چراکه درآمدزایی بیشتری برای دانشگاه خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: افغانستان، عراق و بویژه اقلیم کردستان، سوریه، لبنان و یمن از جمله کشور‌هایی هستند که برای جذب دانشجویان خارجی از آن‌ها تلاش می‌کنیم.

رئیس امور بین الملل دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: البته تفاهم نامه‌هایی را هم با دانشگاه‌های عراق، ترکیه، روسیه، قبرس و هند جهت تبادل دانشجو نهایی کرده‌ایم و آن‌ها نیز در آینده اجرایی می‌شوند.

وی در پایان اعلام کرد: هدفگذاری کرده‌ایم با برنامه ریزی‌هایی که داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ حداقل ۲۰ و حداکثر ۵۰ دانشجوی خارجی جذب کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار