مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش ۷ درصدی مصرف اینترنت در این استان، گفت: کمتر از ۱۰۰ روستای استان فاقد پوشش یا پوشش ضعیف اینترنت هستند که سعی می‌شود تا پایان دولت، زمینه اتصال این تعداد روستا هم به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مسیب قبادیان، با اشاره به افزایش هفت درصدی مصرف اینترنت در استان در پی شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: مشترکان اینترنت در استان از طریق فیبرنوری، برخی از طریق سایت‌های نسل سوم و چهارم و برخی از طریق ADSL به اینترنت متصل می‌شوند.

وی اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای پوشش اینترنت در روستاها داشت و گفت: در دوران شیوع کرونا یک‌هزار و ۷۵۰ مدرسه روستایی به اینترنت رایگان متصل شد‌ه‌اند.

مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه ادامه داد: در سال جدید برای توسعه اینترنت در مناطق روستایی بالغ بر ۱۵۵ سایت همراه اول به نسل سه و نسل چهارم ارتقا پیدا کرده‌اند که بیش از ۶۰۰ روستا از این طریق امکان اتصالشان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵۸ مرکز مخابرات روستایی در استان از توسعه ADSL خانگی در برنامه خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از برنامه این توسعه انجام شده، ساکنان روستاها می‌توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی از ADSL برای اتصال اینترنت استفاده کنند.

قبادیان خاطرنشان کرد: هفت سایت جدید در مناطق روستایی در دست اقدام داریم که بیش از ۲۰ روستا را پوشش می‌دهند و طی یکی‌دو‌ ماه آینده نیز ۲۸ سایت موجود هم به نسل سه ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این موارد، زمینه اتصال ۱۲۰ روستای دیگر هم طی دو ماه آینده به نسل سه و چهار فراهم خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه کمتر از ۱۰۰ روستای استان فاقد پوشش یا پوشش ضعیف اینترنت هستند، گفت: سعی می‌شود تا پایان دولت زمینه اتصال این تعداد روستا هم به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار