رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۰۰ سردفتر اسناد رسمی در استان مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سیدمجید حبیبی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص تعداد سردفتران اسناد استان، اظهار داشت: حدود ۱۸۹ دفتر اسناد رسمی در استان داشتیم که با پذیرش سردفتران در سال ۹۷، تعداد آن‌ها به بیش از ۲۰۰ دفتر رسیده است.

وی در خصوص اینکه این تعداد دفتر آیا پاسخگوی جمعیت استان است؟، گفت: طبق قانون هر 15 تا 20 هزار نفر یک سردفتر باید داشته باشد که الان بیشتر از آن حد است، اما با توجه به حجم معاملات و سیاستی که سازمان ثبت دارد اگر نیاز باشد سردفتر به مجموعه اضافه می‌شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان کرمانشاه در توضیح نحوه نظارت بر دفاتر، گفت: علاوه بر نظارت ادارات ثبت اسناد و املاک که به صورت بازرسی‌های دوره‌ای و موردی دارند، کانون سردفتران با هماهنگی با ادارت ثبت نسبت به بازرسی‌های دوره‌ای و موردی اقدام می‌کند که سازمان دارایی و مالیاتی و همچنین سازمان بازرسی هم به صورت دوره‌ای و مستمر در این راستا نظارت‌هایی دارند.

وی ادامه داد: حق‌التحریر طبق قانون هر چهار سال یک‌بار با نظرات کارشناسی و با توجه به اوضاع و احوال اقتصادی مردم تغییر می‌کنند و هم‌اکنون نظارت‌های دقیقی در پرداختی که در دفترخانه صورت می‌گیرد، انجام می‌شود؛ هر پرداختی به صورت پیامک برای طرفین ارسال می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار