کرمانشاه- متخصص کرمانشاهی تغذیه گفت: برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و جهت تقویت عملکرد سیستم ایمنی باید به میزان کافی غذا و محصولات پروتئینی مصرف شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،مصطفی نچواک متخصص کرمانشاهی تغذیه در خصوص تغذیه برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا، اظهار کرد: مردم برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و جهت تقویت عملکرد سیستم ایمنی باید به میزان کافی غذا و محصولات پروتئینی مصرف کنند.

وی افزود: گلبول‌های سفید بدن برای تکثیر خود و تولید آنتی بادی برای مقابله با عوامل عفونی نیاز به مقادیر کافی انرژی و پروتئین دارد.

متخصص کرمانشاهی تغذیه با اشاره به مواد غذایی حاوی پروتئین گفت: تخم مرغ، گوشت قرمز، ماهی، لبنیات و حبوبات منابع با ارزش تأمین پروتئین برای بدن هستند.

نچواک ادامه داد: در این روزهای کرونایی باید به میزان کافی ویتامین دی دریافت نمائید، نور خورشید منبع اصلی تأمین این ویتامین است که با توجه به شرایط موجود امکان دریافت روزانه آن وجود ندارد و می‌توان نیاز به این ویتامین را با دریافت مکمل و یتامین دی و یا با استفاده از محصولات لبنی غنی شده با ویتامین دی دریافت نمود.

وی بیان کرد: اسیدفولیک نیز یکی از ویتامین‌های ضروری برای ساخت سلول‌های ایمنی بدن است. این ویتامین را می‌توانید از حبوبات و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، بروکلی و کلم دریافت کنید.

این متخصص تغذیه با اشاره به اهمیت مصرف آب لازم برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، تصریح کرد: صرف روزانه ۶ تا هشت لیوان آب همراه با کمی آبلیمو یا عرق نعنا، بیدمشک و آویشن می‌تواند سیستم ایمنی بدن افراد را مقاوم نماید.

نچواک گفت: در هنگام انتخاب میوه‌ها از انواع رنگی آن مانند انار، پرتقال‌های تو سرخ، گریپ فروت استفاده نمائید.

وی بیان کرد: در وعده‌های غذایی به میزان کافی از کربوهیدرات استفاده کنید، غلات کامل و نان‌های سبوس دار را جایگزین نان‌های سفید، شیرینی‌ها و قند و شکر کنید.

افراد دیابتی قند خون خود را به دقت کنترل کنند

متخصص تغذیه عنوان کرد: به میزان کافی ویتامین سی دریافت نمائید، پرتقال، نارنگی، لیمو، کیوی، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و سایر سبزیجات منبع خوبی از این ویتامین هستند.

وی گفت: این مواد غذایی بهتر است به صورت تازه و خام مصرف شوند و مصرف روزانه یک عدد پرتقال، کیوی یا لیمو شیرین نیاز به این ویتامین را تأمین می‌کند.

نچواک تصریح کرد: به میزان کافی ویتامین آ را برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن مصرف نمائید که گوشت بوقلمون، زرده تخم مرغ، جگر، کدو حلوایی، هویج، کلم بروکلی و لبنیات از منابع غنی این ویتامین هستند.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه مواد غذایی مانند گوشت و تخم مرغ باید کاملاً به صورت پخته استفاده شود.

نچواک با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطر نشان کرد: فراموش نکنید از خوردن غذا و مایعات در مکان‌هایی که از نظر بهداشتی مورد اطمینان نیستند، جداً خودداری نمائید و قبل از مصرف غذا دست‌های خود را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون به طور کامل بشویید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار