معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های این استان برای اعمال محدودیت‌های کرونایی از هفته آینده تعیین شد، گفت: از مجموع ۱۱ شهرستان این استان ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 17 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در تقسیم بندی جدید، وضعیت سیاه وجود ندارد و سه سطح مشخص شده برای کرونا قرمز، نارنجی و زرد است و در واقع قرمز همان مفهوم سیاه را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص فعالیت بانک ها به عنوان یکی از مکان های پرخطر، گفت: در مرحله اول قرار بود بانک ها ۲ هفته تعطیل شوند و فقط افردای بصورت کشیک برای پاس کردن چک ها حضور داشته باشند اما گروهی معتقدند بانک ها باید بصورت ۲ شیفته کار ارباب رجوع را انجام دهند.

دکتر صادقی فر یادآور شد: هدف ما عدم مراجعه مردم به بهانه انجام کارهای بانکی است برخی از بانک های سایر استان ها یک تا ۲ هفته تعطیل شدند اما این تصمیم در مورد ایلام صورت نگرفت و احتمالا با توجه افزایش ابتلا در استان هفته آینده تعطیلی بانک ها اجرا شود.

وی اظهار داشت: هفته گذشته و هفته جاری با توجه به وضعیت حاد چهار شهرستان ایلام، ایوان، دره شهر وچرداول فعالیت بانک ها تا ساعت ۱۲، تعطیلی روزهای پنجشنبه و حضور ۵۰ درصد کارکنان اجرا شد.

وی ادامه داد: مصوبه حضور ۵۰ درصدی کارکنان بانک ها مورد اعتراض ما بود چرا که باز هم سبب ایجاد تجمع می شود و بانکی که قبلا با ۱۰ نفر خدمات رسانی می کرد اکنون به پنج نفر تبدیل شده است در حالیکه همان تعداد ارباب رجوع به بانک ها مراجعه می کنند.

دکتر صادقی فر افزود: به همین دلیل مصوب شد بانک ها با ظرفیت کامل اما تا ساعت ۱۲ و تعطیلی پنجشنبه ها فعالیت کنند تا مواجهه کارکنان با ارباب رجوع کمتر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص توصیه های پیشگیرانه و طب ایرانی که مربوط به سبک زندگی، عادات غذایی، استراحت، خواب، مواد غذایی مورد مصرف و تعادل در مصرف غذا، پرهیز از کم خوری و پرخوری برای گرو های مختلف کرونا در فاز بستری و ابتلا، افراد بدون علامت و دارای علامت نکات خوبی نوشته شده است و امیدواریم در این مورد به مردم اطلاع رسانی شود.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: برخی از عادت ها و توصیه های غلط از طریق فضای مجازی منتشر می شود که قابل استناد نیست./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار