نماینده مردم سنقر و کیلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های اعلام شده از سوی دولت برای مدیریت کرونا گفت: کنترل کووید ۱۹ تنها با همراهی مسوولان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط تمام جامعه میسر است.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 18 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد حسینی کیا»  اظهارداشت: وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا اصلا مناسب نیست و ما در آستانه ورود به یک بحران جدی قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه باید از بحرانی شدن شیوع کرونا جلوگیری کنیم، گفت: در شرایط کنونی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا راهی جزء تعطیل کردن کسب و کارها نداشت و باید این راهکار را اجرایی می کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال محدودیت های قبلی در ستاد مقابله با کرونا، گفت: متاسفانه مردم همکاری خوبی برای رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با بیماری کرونا نداشتند که این موضوع منجر به شیوع گسترده این بیماری شد.

حسینی کیا تصریح کرد: برای مقابله جدی با بیماری کرونا مردم باید همکاری جدی با دولت داشته باشند و رعایت پروتکل های بهداشتی را با دقت مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: برای کنترل بیماری در سطح جامعه ضرورت دارد که رفت و آمدها کاهش پیدا کند و از برگزاری هر نوع تجمع به صورت جدی جلوگیری شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حاد کووید ۱۹ در شهرستان های استان با وضعیت قرمز گفت: براساس گزارش هایی ارایه شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت شیوع بیماری در شهرستان های قرمز به حدی رسیده است که دیگر نمی توانیم توقع فعالیت مشاغل را داشته باشیم.

حسینی کیا، همچنین بر ارایه بسته های معیشتی توسط دولت اشاره کرد و اظهارداشت: ضرورت دارد که دولت در ایام تعطیلات ۲ هفته ای میزان بسته های معیشتی خود را برای اقشار نیازمند افزایش دهد.

وی افزود: بدون شک پرداخت این بسته ها به کارمندان دولت و افراد دارای توان مالی نیاز نیست از این رو باید بسته های معیشتی میان افراد نیازمند و افرادی که مشاغلشان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته است، توزیع شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: همچین در این ایام امهال تسهیلات بانکی و تعویق در برگشت زدن چک ها نیز ضروری است که باید توسط بانک مرکزی مورد توجه قرار گیرد.

محدودیت ها کوتاه مدت نیست

رییس ‌جمهوری، پس از هم‌اندیشی با متخصصان و کارشناسان و با همراهی جمعی هیات دولت، مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. طبق این مصوبه کشور براساس میزان شیوع ویروس، به بخش‌ها و مناطق مختلفی تقسیم می‌شود.

این طرح کوتاه مدت نیست و تا زمانی که شرایط شیوع ویروس کرونا در یک منطقه تغییر نکند، مقررات و محدودیت‌ها نیز تغییر نخواهند کرد.

.

طبق این مصوبه که با حمایت و تایید تمامی دستگاه‌های تصمیم‌گیر اتخاذ شده است، مشاغل غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود، تردد بین ‌شهری غیر ضروری امکان‌پذیر نخواهد بود، تمام سازمان‌های دولتی با یک سوم نیرو فعالیت‌ خواهد کرد و تلاش می‌شود تا تعداد تست‌های روزانه برای شناسایی ویروس کرونا، به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر با علایم کرونا در استان کرمانشاه بستری شدند و ۱۹ هزار و ۱۱۸ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

هم اکنون هزار و ۶۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۷ آبان ۱۳۹۹) براساس معیارهای قطعی تشخیصی،۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۷۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار