مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: بعضی از فعالین اقتصادی در مرز‌های زمینی به صورت میدان‌باری تجارت می‌کنند که این روش منسوخ است و در راستای منافع ملی نیست.
کد خبر: ۹۱۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 19 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،خلیل حیدری اظهار داشت: وظیفه قانونی سازمان گمرک براساس قوانینی که صورت گرفته «ترخیص» است و وظیفه تامین زیرساخت‌ها در تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی برعهده سازمان‌های دیگری است.

وی ادامه داد: متولی تامین زیرساخت‌های فرودگاه‌ها، سازمان فرودگاه؛ در بنادر سازمان بنادر و دریانوردی و در مرزهای زمینی اگر بازارچه باشد استانداری و اگر مرز رسمی باشد برعهده سازمان راهداری و پایانه‌های مرزی است.

مدیر کل گمرک استان کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای بهبود مرز پرویزخان، گفت: اما در مرز پرویزخان به دلیل کمبود زیرساخت‌ها گمرک پذیرفته، زیرساخت‌ها را از بودجه داخلی تامین کند.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جامع گمرک پرویزخان، اضافه کرد: بتن‌کاری، محوطه‌سازی و بهسازی محوطه‌ها در فاز اول در حال اجرا است، پروژه در این فاز ۴۰ درصد رشد داشته و طبق قول‌های داده شده تا پایان سال تکمیل می‌شود که بعد از آن با تامین اعتبار فاز دوم، ایجاد سردخانه و انبارها شروع می‌شود.

حیدری در خصوص گله‌مندی رانندگان از نبود برخی امکانات در این مرز، گفت: مرزها محل عبور هستند، ایستایی در مرز برخلاف تجارت است.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی ما در مرزهای زمینی این است که بعضی از فعالین اقتصادی در مرز به صورت میدان‌باری تجارت می‌کنند که این روش منسوخ است و در راستای منافع ملی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار