نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: حفظ سلامت جامعه در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا از تمام امور کشوری و اقتصادی، مهمتر است.
کد خبر: ۹۱۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 19 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،آیت الله «امان نریمانی» ضمن اشاره به محدودیت های جدید ارایه شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهارداشت: باتوجه به صحبت های رهبری مبنی بر حمایت کامل از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیمات این ستاد را می توان فراتر از تصمیمات دولت دانست.

وی افزود: مردم ایران که همواره پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری هستند باید به تبع از ایشان از تصمیمات ستاد ملی مقابله کرونا نیز با جدیت حمایت کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور در آستانه یک بحران جدی قرار گرفته است از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی برای کنترل کووید ۱۹ یک ضرورت محسوب می شود.

آیت الله نریمانی ادامه داد: براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده با نزدیک تر شدن به فصل سرما و آغاز زمستان میزان شیوع کرونا روبه افزایش است، مقابله جدی با این بیماری باید به صورت جدی در دستور کار ستاد ملی باشد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در کنترل کووید ۱۹ گفت: مدیریت این بیماری تنها با همراهی مردم با دولت و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط تمام افراد جامعه میسر می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای کنترل این بیماری جلوگیری از ایجاد تجمعات و مسافرت های غیرضروری مردم یک امر واجب است که باید به صورتی جدی توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شود.

رییس ‌جمهوری، پس از هم‌اندیشی با متخصصان و کارشناسان و با همراهی جمعی هیات دولت، مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کرده است. طبق این مصوبه کشور براساس میزان شیوع ویروس، به بخش‌ها و مناطق مختلفی تقسیم می‌شود.

این طرح کوتاه مدت نیست و تا زمانی که شرایط شیوع ویروس کرونا در یک منطقه تغییر نکند، مقررات و محدودیت‌ها نیز تغییر نخواهند کرد.

طبق این مصوبه که با حمایت و تایید تمامی دستگاه‌های تصمیم‌گیر اتخاذ شده است، از اول آذرماه مشاغل غیرضروری تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود، تردد بین ‌شهری غیرضروری امکان‌پذیر نخواهد بود، تمام سازمان‌های دولتی با یک سوم نیرو فعالیت‌ خواهد کرد و تلاش می‌شود تا تعداد تست‌های روزانه برای شناسایی ویروس کرونا، به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.

از ابتدای اپیدمی تاکنون ۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر با علایم کرونا در استان کرمانشاه بستری شدند و ۱۹ هزار و ۱۱۸ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

هم اکنون هزار و ۶۸ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار