غلامرضا مرتضوی در گفتگو با تابناک:
فرماندار سنقروکلیایی از اعمال محدودیت های شدید کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت:محدودیت های سختگیرانه  سطح قرمز در راستای اجرای «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها» به مدت دو هفته از اول آذرماه در شهرستان اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 21 November 2020

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با بیان اینکه اجرای این طرح به طور یقین با هدف صیانت از سلامت مردم اجرا می‌شود، اظهار کرد:  ضمانت اجرایی عدم رعایت این محدودیت ها شامل تذکر کتبی، انفصال از خدمت کارکنان و مدیران دولتی، پلمپ واحدهای صنفی متخلف، جریمه نقدی برای ترددها و... می‌باشد.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان افزود: کلیه مشاغل گروه های ۲و۳و۴  به جز مشاغل سطح یک شامل مراکز عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم، دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری، مراکز امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت شامل بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن،مراکز تولیدی فرآورده های لبنی ،حمل و نقل عمومی و مسافربرهای برون شهری ،خدمات الکتریکی و... تعطیل خواهند بود.

مرتضوی تصریح کرد: در حوزه اداری حداکثر یک سوم کارکنان حضور خواهند یافت  و در دورکاری بانوان و بیماران زمینه ای در اولویت قرار داشته  و برگزاری جلسات  در صورت لزوم وضرورت حداکثر با حضور ۱۵ نفر و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش مثل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه و بخش خصوصی  و حوزه فرهنگی و اجتماعی شامل نماز جمعه و مساجد، مناسب‌های آیینی و تجمعات به طور کامل تعطیل می شوند، تصریح کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی ممنوع است و تردد خودروهای شخصی در داخل شهر  نیز از ساعت 21تا 4صبح ممنوع خواهد بود.

مرتضوی با بیان اینکه در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها  نظارت گروه های بازرسی ادارات صمت ،اصناف ،مرکز بهداشت و گروه صیانت تداوم خواهد داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخطی ، تخلفات را به مراتب گزارش می دهند ادامه داد: محدودیت ها کاهش تردد های غیر ضروری ،قطع زنجیره اتصال ،اعمال محدودیتهای هدفمند و پویا ،افزایش فاصله گذاری و نظارت بر اجرای شیوه نامه ها و مدیریت تجمعات از اهداف اجرای محدودیت های جدید از تاریخ  یکم آذر ماه خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان سنقروکلیایی همچنین با اشاره به کنترل  ورودی و خروجی شهر و غیرمجاز بودن ورود و خروج مسافر و میهمانان و خودروهای پلاک غیربومی  بیان کرد: با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها با تلاش و همکاری مردم  وضعیت شهر ما باید از وضعیت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد و از زرد به سفید برگردد و این امر  منشأ رفع محدودیت‌ها است، درغیر اینصورت محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی محدودیت ها تغییر پیدا خواهد کرد و اجرای ضوابط  برای مردم  با تغییر وضعیت حالت تشویقی خواهد داشت افزود: با تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی گروه های شغلی 1و 2 در تغییر وضعیت از نارنجی به زرد گروه های شغلی 1،2،3 و با سفید شدن وضعیت هر 4 گروه شغلی اجازه فعالیت می یابند.

مرتضوی  با تاکید بر اینکه روند مدیریت محدودیت های جدید به صورت هوشمندانه کنترل خواهد شد و برای اجرای طرح فوق در هر شهرستان با توجه به وضعیت قرمز ،نارنجی و زرد بودن شهر تصمیم گیری شده است گفت:انتظار است مردم فهیم شهرستان سنقر کلیایی در اجرای محدودیت های هوشمند دو هفته ای شهرستان همکاری داشته و با رعایت پروتکل و دستورالعمل های  بهداشتی، زدن ماسک، و عدم تردد غیر ضروری در بیرون از منزل در راستای سلامت جامعه و بازگشت شهرستان به شرایط عادی یاریگر باشند.

فرماندار سنقروکلیایی همچنین  با تاکید بر پرهیز از برگزاری هر گونه تجمعات و میهمانی ها و دورهمی و نیز مراسمات جشن و عروسی و عزا تصریح کرد:در طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها در رابطه با کارکنان و افراد مراکز و کارخانه های تولیدی ،صنعتی و کشاورزی ... که از شهری به شهر دیگر تردد دارند (به صورت خاص ومحدود ) با معرفی دستگاه مربوطه از پلیس راهور مجوز تردد دریافت می کنند.

مرتضوی خاطر نشان کرد: در صورت هر گونه علائم بیماری افراد سریعا به مراکز 16 ساعته مراجعه و بعد از بررسی و معاینه و آزمایش اطمینان خاطر نسبت به شرایط خود حاصل کنند و  با این اقدام خود از آلوده شدن دیگر افراد به بیماری جلوگیری نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار