به دنبال اوج گرفتن بیماری کووید ۱۹ در کشور، محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز (اول آذر) همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه نیز آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 21 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بخشی از این محدودیت‌ها به تعطیلی مشاغل غیرضروری(گروه های شغلی 2، 3 و 4) در شهرهای قرمز مربوط می شود که طبق اعلام صورت گرفته کرمانشاه نیز در زمره این شهرهاست و تنها مشاغل ضروری مانند خبازی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت ها، قصابی ها و مغازه‌های عرضه مواد پروتئینی، داروخانه ها و... در شهرهای قرمز اجازه فعالیت دارند.

در اولین روز اجرای این طرح در کرمانشاه، بازاریان همراهی نسبتا خوبی داشتند و به گفته رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نزدیک به 90 درصد واحدهای صنفی کرمانشاه محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند.

رضا سلیم ساسانی در گفت و گو با ایسنا، از مشارکت خوب اصناف کرمانشاه در محدودیت‌های کرونایی که از امروز(اول آذر) آغاز شده خبر داد و عنوان کرد: 90 درصد واحدهای صنفی مقررات را رعایت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط واحدهای صنفی ضروری مانند قصابی‌ها، خبازی‌ها، مراکز عرضه مرغ و گوشت و محصولات پروتئینی، سوپرمارکت‌ها و مشاغل خدماتی که مرتبط با مایحتاج مردم است فعالیت دارند و مابقی صنوف تعطیل هستند.

رئیس اتاق اصناف کرمانشاه از وجود نزدیک به 60 هزار واحد صنفی در کرمانشاه یاد کرد و افزود: بخش عمده این واحدها جزو مشاغل غیرضروری هستند و باید فعالیت خود را در این دو هفته تعطیل کنند.

ساسانی ابراز امیدواری کرد، همراهی خوبی که واحدهای صنفی کرمانشاه در نخستین روز اجرای طرح داشتند همچنان ادامه داشته باشد و خاطرنشان کرد: اگرچه مغازه‌داران در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی متعددی مواجهند، اما برای حفظ جان مردم فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند.

وی تاکید کرد: درباره واحدهای صنفی غیرضروری محدودی که در روز نخست اعمال محدودیت های کرونایی همراهی نداشتند نیز فعلا رویکرد ما تعاملی خواهد بود و از آنها درخواست می‌کنیم محدودیت‌ها را رعایت کنند. البته ادامه این رویکرد به وضعیت روزهای آتی و اینکه بازاریان چقدر همراهی داشته باشند، بستگی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار