مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات، هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های زراعی و باغات جرم تلقی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 22 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،پورمراد جانی ، هدف اصلی و اساسی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها را تامین امنیت غذایی جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هرگونه کاهش سطح اراضی زراعی و باغات قطعا تهدیدی جدی علیه امنیت غذایی جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تولید محصولات زراعی و باغی در وهله اول حفظ سطح اراضی موجود یکی از اصول اصلی و اساسی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی و باغات هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های زراعی و باغات از جمله ساخت و سازها، قطع اشجار برداشت خاک، برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها از نظر قانون جرم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد:مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع آن‌ها وظیفه دارند که با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی داشته باشند و در پایش روزانه که به طور مرتب از اراضی کشاورزی دارند و همچنین از طریق گشت‌های حفظ کاربری نسبت به هرگونه ساخت و ساز غیرمجازی با افراد متخلف و خاطی برخورد خواهند کرد.

جانی تصریح کرد: اگر کسی مجوز بنایی داشته باشد و یا بخواهد طرحی ایجاد کند باید با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابع هماهنگی لازم را داشته باشد که در مرحله نخست از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری می‌شود، ولی اگر نیاز باشد زمینی را تغییر کاربری بدهیم در اراضی که تولید و کیفیت محصولات کشاورزی در آن پایین است مجوز خواهیم داد.

وی از مردم خواست، حتی‌المقدور از تغییر کاربری اراضی درجه یک و آبی خودداری شود و اگر کسی اقدام به تغییر کاربری کرد حتما با شماره 131 تماس و اطلاع‌رسانی شود تا برخورد‌های لازم صورت گیرد و در صورت تکرار جرم فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار