کرمانشاه- معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره«جهادگران علم و فناوری» خبرداد و گفت: این جشنواره فردا به مدت یک روز و به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 22 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، کوروش بابلی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: بسیج با تدوین راهبردها، نگاه جامع و کاملی را به آینده دارد و حوزه علم و فناوری کارها و اقدامات خود را بر اساس این نگاه به عنوان یک سند بالادستی بومی سازی و عملیاتی می‌کند.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به بسیج، افزود: بسیج یک نیروی سیال و پویا است که بر اساس شرایط و اقتضای انقلاب، به عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و… ورود پیدا می‌کند.

معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان کرد: این معاونت در راستای علمی شدن دفاع بسیج اقداماتی را برای توانمند کردن این نهاد در مواقع ضروری انجام داده است.

بابلی با بیان اینکه قدرت نرم بسیج باز دارنده است، گفت: مردم در کنار بسیج احساس امنیت می‌کند و نخبگان علمی استان با تکیه بر خصوصیت اعتماد و امانت‌داری این نهاد جهت حمایت و معرفی ایده‌ها، اختراعات و… به بسیج مراجعه می‌کنند.

وی افزود: این معاونت امسال ۳ طرح بسیجیان استان را در سطح ملی از مرحله ایده تا تولید محصول و معرفی به کشور در بحث مقابله با بیماری کرونا مورد حمایت قرار داده است.

بابلی از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری استان در هفته بسیج امسال خبر داد و گفت: این جشنواره فردا به مدت یک روز و به صورت مجازی با هدف شناسایی و تجلیل از نخبگان بسیجی، ترویج فرهنگ علم و پژوهش در بین بسیجیان و معرفی محصول این نخبگان به جامعه برگزار می‌شود.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری سپاه حصرت نبی اکرم (ص) استان ۵ طرح پژوهشی بر اساس معیارهای این معاونت در دست اقدام دارد که ارتباط مستقیم با معیشت مردم نیز دارند.

معاون علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه با بیان اینکه پیامد برخی از اقدامات و کارها در کشور سنجید نمی‌شود، تصریح کرد: کارهای انجام شده در حوزه این معاونت با ویژگی کاربردی بودن و اثربخشی بر اساس متغیرهای موجود سنجیده می‌شود.

بابلی به توانمندسازی مدیران استان اشاره کرد و ادامه داد: این معاونت به شکل علمی اولویت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها در جهت ارائه راهکار و حل چالش‌های هر دستگاه را مورد بررسی قرار داده است که در این راستا از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰ مسئله را در استان شناسایی کردیم و راهکارهای علمی مسائل و چالش‌ها نیز به دستگاه‌ها اطلاع رسانی شده است.

وی گفت: از سه ساله پیش ۲۸ پایگاه علمی در کنار پایگاه‌های محلات در استان راه اندازی شده است که به ارائه خدمات علمی به بسیجیان و شناسایی نخبگان می‌پردازد و در این پایگاه‌ها تا کنون ۸ طرح فناورانه شناسایی شده که از این تعداد، چهار طرح در سطح کشور معرفی شده است.

بابلی توجه به علم در جامعه را یک ضرورت دانست و گفت بسیاری از مشکلات کشور ناشی از مشکلات مدیریتی و عدم توجه به علم است.

وی تاکید کرد: هدف معاونت علمی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه توانمندسازی بسیجیان ازنظر علمی، شناسایی نخبگان بسیجی و معرفی آنها در سطح استان و کشور و حمایت حقوقی و علمی از فناوری آنها و تبدیل آن فناوری به یک محصول است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار