مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به ۳۰۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده و ناایمن در استان کرمانشاه فراخوان داده شده که واحد جدید بسازند.
کد خبر: ۹۱۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 22 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازتسنیم،جلیل بالایی، اظهار داشت: در سیل 98 کرمانشاه سقف هیچ منزلی تخریب نشد اما این تهدید تبدیل به فرصت شد و تمام خانوارهای که اعلام خسارت کردند و بنیاد مسکن تایید کرد که این منازل ایمنی برای بارش‌های بعدی را ندارد 2200 منزل بازسازی شد.

وی عنوان کرد: در مناطق 9 شهرستان مرزی خسارت دیده از زلزله استان 41 هزار خانوار درخواست بازسازی دادند در حالی که تخریب نشده بودند اما سقف آن‌ها ناایمن شده بود و از ابتدا بازسازی شد.

بالایی با اشاره به اینکه 70 هزار واحد بعد از زلزله مقاوم‌‌سازی شدند گفت: بعد از سیل و زلزله اقدامات مثبت و موثری برای افزایش تاب‌آوری و خطراتی که ممکن است ما را تهدید کند افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1107 مورد واحد آسیب‌دیده از سیل در استان وجود داشت که مرمت شدند افزود: چندین محله غیرایمن و دارای بافت فرسوده در شهر کرمانشاه وجود دارد که مردم باید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی که برای صدور پروانه رایگان و تسهیلات ارزان قیمت وجود دارد استفاده کنند.

بالایی عنوان کرد: در استان کرمانشاه به 3000 واحد مسکونی که در بافت‌های فرسوده و غیرایمن قرار دارند فراخوان داده شده که به بنیاد مسکن و راه و شهرسازی مراجعه و واحد‌های جدید بسازند.

وی افزود: ما با یک تغییر اقلیم در رفتار هواشناسی مواجه هستیم و این بارش‌ها گاهی به 20 میلی‌متر در کمتر از 15 دقیقه می‌رسد و این بارش‌های سریع در مدت زمان کوتاه منجر به ایجاد مسیل و آبگرفتگی معابر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: شهرداری 23 نقطه اساسی که همه ساله در زمان بارندگی مشکل‌ساز بود را اصلاح کرد اما وضعیت جوی‌ها، نهرها و مسیرها با شرایط جوی کنونی پاسخگو نیست و باید این نقاط شناسایی و اصلاح شوند.

بالایی افزود: ما ادعا نداریم که جامعه برای هر حادثه‌ای آمادگی دارد و مدیریت بحران باید به عنوان یک راهبرد خطرات را شناسایی کند و در مسیر کاهش خطر گام بردارد.

وی عنوان کرد: قبل از فصل پاییز دستورالعمل ملی و استانی و شهرستانی آمادگی مقابله با حوادث پاییزی و زمستانی با شرح وظایف مشخص تمام دستگاه‌ها صادر و امکانات دولتی از قبل آماده شده است اما گاهی خطر از توان و ظرفیت ما بیشتر است و موجب خسارت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار