دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از انجام برنامه‌ریزی‌های نهایی برای تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار در کرمانشاه خبرداد و گفت: در این راستا کار شناسایی این مجرمین به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی برای آنها در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 24 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی روز سه شنبه به ایرنا افزود: در این سامانه آخرین وضعیت حبس، رهایی و آزادی مجرمین حرفه ای و سابقه دار به منظور اشراف اطلاعاتی، رصد اقدامات، سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء، پیشگیری از تکرار جرم و افزایش هزینه ارتکاب جرم مجدد انجام می گیرد.  

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: اصلاح رفتارهای مجرمانه مجرمان سابقه دار، حرفه ای و خطرناک و نیز ایجاد امنیت و آسایش برای مردم از اهداف راه اندازی این سامانه است.  

وی در ادامه با تاکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی با برخی مجرمان حرفه ای، اعلام کرد: در برخورد با جرایمی همچون منازعات دسته جمعی در مناطق شهری، قتل، سرقت به ویژه سرقت های مرتبط با آزار یا سرقت اتومبیل و منزل، جرح با چاقو و سایر سلاح های سرد، قدرت نمایی با سلاح، قاچاق سلاح، جرایم علیه امنیت و قدرت نمایی در فضای مجازی هیچ گونه مماشاتی نخواهیم داشت.  

کرمی اضافه کرد: در این راستا شعب تخصصی برای هرکدام از این جرایم تشکیل و بر روند رسیدگی به پرونده ها نظارت می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار