معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در مورخه نهم آذرماه سال جاری (۹۹/۹/۹)، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 24 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه بهمن روشنی امروز در گفت‌ و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: با نزدیک شدن نهم آذرماه سال‌جاری (۹۹/۹/۹) برخی زوجین با اصرار خواستار زایمان و تولد نوزادشان در این تاریخ رُند‌ هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته این قبیل اقدامات و دستکاری تاریخ تولد نوزاد، آمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان را افزایش می‌دهد و در مواردی به قیمت جان نوزاد تمام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: از طرفی انجام مداخلات غیرضروری و تعجیل در ختم بارداری به لحاظ تاریخ مذکور، مادر را نیز در معرض خطرات بعضا کشنده و یا با ریسک عوارض بسیار شدید قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس مستندات موجود جهانی، زنان باردار در صورت ابتلا به کووید 19 در معرض خطر بیشتری در مقایسه با ز نان غیرباردار در سنین باروری هستند و از طرفی در شرایط حاضر احتمال وجود موارد ابتلا بدون علامت بیماری کووید ۱۹ در جامعه وجود دارد، عوارض مداخلات غیرضروری مانند سزارین‌های غیرضروری نیز نگرانی جدی نظام سلامت درباره تامین سلامتی مادران و نوزادان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: از این رو از تمامی همکاران شاغل در بخش‌های مرتبط با سلامت مادران و نوزادان ازجمله متخصصین محترم زنان، اطفال، بیهوشی، ماماها و پرستاران حوزه بهداشت و درمان انتظار می‌رود با روشنگری و آموزش والدین درخصوص خطرات این اقدام و مدیریت زایمان‌های طبیعی که در تاریخ مذکور به صورت خودبخودی و بدون مداخله انجام می‌شوند، به ارتقای سلامت مادران و نوزادان استان کمک کنند.

وی از هم‌استانی نیز خواست همکاری همه‌جانبه را در این راستا با کادر بهداشت و درمان داشته و بدین منظور از اعمال محدودیت‌های جدی زایمان‌های غیرمتعارف در مورخه نهم آذرماه سال‌جاری (99/9/9)، خبر داد.

وی گفت: برهمین اساس بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آن روز بطور مستمر در تمامی بخش‌های زایمانی استان به منظور رعایت ظوابط زیر حضور خواهند داشت و با توجه به سن بارداری در زمان ختم حاملگی (کمتر از ۳۹ هفته ممنوع است)، توجه به اندیکاسیون سزارین (بدون دلیل قانونی و پذیرفته شده سزارین انجام نشود) از انجام مداخلات غیرضروری در فرآیند زایمان پیشگیری خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار