عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران، بخشنامه جدید دولت مبنی بر رفع تعهدات ارزی را «امیدوارم کننده» توصیف کرد و گفت: این بخشنامه برای رفع مشکلات صادرکنندگان راهگشا است.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 25 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،کیوان کاشفی در نشست شورای گفت وگو دولت و بخش خصوصی در استانداری کرمانشاه اظهارداشت: این بخشنامه می‌تواند شرایط را هم برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان و هم تسریع در ترخیص کالاها از گمرک و روند واردات و صادرات مساعد کند.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز را می توان در نتیجه واکنش بازار به این بخشنامه دانست و گفت: بخشنامه امیدوارکننده دیگر دولت در نظر گرفتن تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا است که اگرچه هنوز نتایج آن مشهود نیست، اما می‌تواند راهگشا باشد.

خصوصی سازی در کرمانشاه تسهیل شود

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود سرمایه گذاری را مهمترین راهکار توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: باید در روند خصوصی سازی و واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی تسهیلگری شود.

کاشفی اظهار داشت: براساس ماده ۲۷ قانون باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بخشی از پروژه های نیمه تمام دولتی استان تا پایان سال برای اتمام به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با اشاره به طرح های آماده شده توسط دولت برای واگذاری به بخش خصوصی در استان، گفت: برخی از این طرح ها جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد از این رو پیشنهاد می شود که توان خود را برای معرفی طرح های توجیه دار به سرمایه گذاران متمرکز کنیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون حتی یک پروژه نیمه تمام دولتی در کرمانشاه را به بخش خصوصی واگذار نکرده ایم، افزود: واگذار نکردن این پروژه ها باعث شده است که بودجه یارانه مربوط به آن‌ها نیز جذب نشود.

کاشفی با بیان اینکه پروژه‌های بخش ورزش، شهرداری، گردشگری و جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاران جذابیت دارد، گفت: حدود ۸۰ طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی در کرمانشاه از سوی اتاق بازرگانی استان شناسایی شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار