محمود رضا نیازی:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: نظارت های استاندارد از واحدهای تولیدی و صنفی استان کرمانشاه در شرایط اپیدمی کرونا تشدید می شود.
کد خبر: ۹۱۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 26 November 2020

 
محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:بر اساس ماده 19 قانون سازمان ملی استاندارد، کارشناسان استاندارد مجازند به دستور سازمان به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند که در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابطین دادگستری محسوب می شوند.
 
 نیازی تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل در زمان بازرسی به بازدید از خط تولید، کنترل مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند و به طور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری انجام می دهند که در همین راستا از ابتدای سال جاری بیش از 1050 بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی  تحت پوشش صورت گرفته است.
 
وی در خصوص بازرسی از واحدهای صنفی اظهار داشت: این اداره کل علاوه بر نظارت بر واحدهای تولیدی، بازرسی و نمونه برداری از واحدهای عرضه کننده محصولات مشمول استاندارد در بازار مصرف را نیز به صورت مستمر انجام می دهد که از ابتدای سال 99 ،تعداد 2600 بازرسی و نمونه برداری از واحدهای صنفی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی و معدنی، مکانیک و فلزشناسی، صنایع شیمیایی، برق و الکترونیک، مهندسی پزشکی و... در سطح استان انجام گرفته است.
 
وی افزود: در طی بازرسی از واحدهای صنفی، کارشناسان به بررسی کالاهای عرضه شده از نظر دارا بودن علامت استاندارد، اصالت کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد، و اطلاعات واحد تولیدی   می پردازند. که درصورت هرگونه مغایرت کالا با الزامات استاندارد، ضمن تشکیل پرونده برای واحد صنفی،  نسبت به تعیین تکلیف فرآورده فوق اقدامات قانونی صورت می گیرد.
 
دبیر شورای استاندارد استان یادآور شد: با وجود محدودیت های موجود در شرایط بحرانی کرونا،  بازرسان اداره کل در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم به صورت مستمر بازرسی های فنی خود را از محل های تولید و عرضه کالاها با اولویت مواد غذایی و بهداشتی انجام می دهند
 
نیازی در پایان افزود: شهروندان می توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، به هنگام خرید، کد ده رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به صورت رایگان به سامانه پیامکی 10001517 ارسال تا در کسری از زمان از اصالت کالا اطمینان حاصل نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار