مقتدرترین در نبرد شرقی‌های آسیا
تیم چینی بیجینگ گوان توانست با استفاده از نفرات اصلی و ذخیره خود، به پنجمین پیروزی خود در 5 دیدار لیگ قهرمانان آسیا دست یابد.
کد خبر: ۹۲۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 30 November 2020

به گزارش تابناک سمنان در آغاز دوم پنجم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، تیم بیجینگ گوان به پنجمین پیروزی خود نیز دست یافت تا مقتدرانه ترین عملکرد در لیگ قهرمانان آسیا را به نام خود ثبت کند.

 

این تیم چینی که به مهاجمین خارجی خود استراحت داده بود، در این بازی به مصاف اف سی سئول کره جنوبی رفت. آنها در دقیقه 23 توسط جاناتان ویرا بازیکن 31 ساله و اسپانیایی خود به گل رسیدند.

 

ویرا که سابقه بازی در تیم هایی نظیر والنسیا، لاس پالماس، رایو وایکانو و استاندارد لیژ را در کارنامه دارد، ستاره تیمش در این مسابقه بود. او که در سال 2018 به بیجینگ پیوست، در نقل و انتقالات تابستان 2019 به لاس پالماس بازگشت و مجددا در  نقل و انتقالات زمستانی و ابتدای سال 2020 و پس از 13 بازی در دسته دوم لالیگا دوباره به بیجینگ گوان بازگشت.

 

 

در دقیقه 43 این بازی، رناتو آگوستو دیگر بازیکن برزیلی بیجینگ گل دوم این بازی را به ثمر رساند. آگوستو که سابقه سالها حضور در تیم های بایرلورکوزن آلمان و فلامینگو و کورینتیانس برزیل را در کارنامه دارد، در طول 148 دیداری که برای بیجینگ به میدان رفته است، 39 گل زده و 44 بار نیز پاس گل داده است. پست این بازیکن، وینگر چپ است ولی در بسیاری از دیدارها، در میانه میدان نیز به بازی رفته است.

 

هر چند اف سی سئول در دقایق پایانی یکی از گل ها را جبران کرد اما یونینگ ژانگ مهاجم 23 ساله و چینی بیجینگ گوان گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا این تیم چینی با 5 پیروزی، بهترین عملکرد ممکن را از خود به ثبت رسانده باشد.

 

یونینگ ژانگ که در این بازی همچون دیگر هم تیمیش یعنی آلان کاروالیو این بازی را بیرون از ترکیب اصلی بود، در دقیقه 77 به بازی آمد و موفق به گلزنی شد. این مهاجم جوان در رده های پایه تیم های وست بروم، وردربرمن و ویتسه آرنهم هلند حضور داشته و در 53 بازی برای بیجینگ، 15 گل زده و 11 پاس گل نیز داده است.


دیگر بازیکن مهم تیم بیجینگ، آلان کاروالیو است. مهاجم 31 ساله و برزیلی این تیم چینی که 130 بار برای ردبول سالزبورگ در رقابت های مختلف به میدان رفته بود و موفق شده بود 93 بار گلزنی کند و 36 پاس گل بدهد. این مهاجم کهنه کار و باتجربه، که سابقه بازی در گوانگژو و فلومیننزه را در کارنامه دارد، از گوانگژو راهی بیجینگ شده و در 19 دیداری که برای این تیم به میدان رفته است، 9 بار گلزنی کرده است.

 

 


اما یک بازیکن فوق العاده خطرناک در تیم بیجینگ گوان حضور دارد که شاید رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا سبب خیر شد تا این بازیکن به همراه تیمش در این رقابت ها حضور پیدا نکند. سدریک باکامبو مهاجم زهردار و اهل کنگو که سابقه حضور در ویارئال و سوشو فرانسه را دارد، با قراردادی گران قیمت و 25 میلیون یورویی به بیجینگ پیوست.


این بازیکن در 74 بازی موفق شده است 53 بار برای بیجینگ گلزنی کند و 20 پاس گل بدهد. او 47 بار گلزنی برای ویارئال را نیز در کارنامه دارد. از نکات جالب در مورد باکامبو این است که چند روز پیش در خبرها عنوان شد که رئال مادرید برای اینکه بازیکنی را در کنار کریم بنزما در ترکیب تیمش داشته باشد، به دنبال جذب باکامبو است.

 

 


تیم بیجینگ گوان که به عنوان تیم دوم مرحله گروهی سوپرلیگ چین راهی مراحل بعدی شد، در دیدار نیمه نهایی بیجینگ در مقابل گوانگژو مغلوب شد و از صعود به فینال باز ماند. آنها در دیدار رده بندی از سد شانگهای گذشت و به مقام سوم سوپر لیگ چین رسید.


با توجه به نتایجی که بیجینگ کسب کرده است، این تیم می تواند یکی از مدعیان جدی صعود به دیدار فینال باشد و باید منتظر ماند و دید بالاخره از شرق آسیا، چه تیمی حریف پرسپولیس خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار