دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: نکاتی که رهبر انقلاب به انواع مختلف مطرح کرده‌اند، چند کلیدواژه شاخص دارد؛ اول اینکه «هر انجمن اسلامی باید سنگر فکری و فرهنگی باشد». این عبارت بسیار دقیق، فنی و متناسب با مجموعه فعالیت انجمن اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 01 December 2020
به گزارش فارس از همدان، حسین تاریخی با حضور مجازی در مراسم افتتاحیه اردوی طلایه‌داران مسوولین انجمن‌های اسلامی استان همدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر محسن فخری‌زاده اظهار کرد: مجموعه انجمن اسلامی با قدمت بیش از چهل سال جزو پرچم‌داران حرکت‌های تشکلی در سطح مدرسه است.

وی گفت: همین موضوع نسبت هم تفاوت‌های معناداری در مدل حرکت‌ها در طول چهل سال اخیر داشته و اگر شما با این تفاوت‌های اساسی آشنا نباشید و خودتان را درگیر این ماموریت‌ها نکنید، ممکن است مدل نقش‌آفرینی شما و کاری که می‌خواهید انجام دهید در تراز مجموعه انجمن اسلامی قرار نگیرد.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: نکاتی که رهبر انقلاب به انواع مختلف مطرح کرده‌اند، چند کلیدواژه شاخص دارد؛ اول اینکه «هر انجمن اسلامی باید سنگر فکری و فرهنگی باشد». این عبارت بسیار دقیق، فنی و متناسب با مجموعه فعالیت انجمن اسلامی است.

وی ادامه داد: خاصیت سنگر این است که اولاً خودش آنقدر مستحکم است که در مقابل هجمه‌هایی که اتفاق می‌افتد آسیبی نبیند و محل امنی برای دیگران است که از این هجمه‌ها در امان بمانند.

تاریخی افزود: شما به عنوان انجمن اسلامی باید به گونه‌ای خودتان را در مدرسه تعریف کنید که سایر دانش‌آموزان مدرسه نسبت به شما حس سنگر را پیدا کنند؛ جایی که اگر اشکال و اختلاف، ابهام و یا شبهه‌ای پیدا کردند، بتوانند با مراجعه به شما آن مشکل را برطرف کنند، ضمن اینکه آرامش خیال ویژه‌ای در مباحثه و مشارکت با شما برایشان پیدا شود.

وی تشریح کرد: رهبر معظم انقلاب در تعبیر دیگری فرمودند «انجمن‌های اسلامی باید غریق نجات باشد». غریق نجات، شناگر ماهری است که توان شنای خوبی دارد و مقامات زیادی را کسب کرده، در ضمن از توانمندی دیگری علاوه بر این مسائل برخوردار است و وقتی می‌بیند کسی در معرض غرق‌شدن است، به کمک او می‌رود و از او دستگیری می‌کند تا در منجلاب گرفتار نشود.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه مجموعه انجمن اسلامی باید این هویت را داشته باشد افزود: این اعضا علاوه بر اینکه خودش فردی مطّلع است و توانایی فردی خوبی دارد، وقتی می‌بیند کسی در حال آسیب‌دیدن است و دچار اشکال شده، او را در آغوش خود گرفته و به یاری او می‌شتابد، چون نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و نسبت به انسان‌ها احساس مسوولیت می‌کند.

وی گفت: اگر می‌خواهید شاخصی برای ارزیابی خود قرار دهید که آیا درست عمل کرده‌اید یا خیر، باید نسبت به مسائل تمام اعضای مدرسه احساس مسوولیت کنید و شبهات آن‌ها را برطرف کنید.

تاریخی خطاب به این دانش‌آموزان اظهار کرد: اگر مشکلی در مدرسه بود نباید آرام و قراری داشته باشید تا آن مساله از مسیر درست حل شود؛ این همان ترازی از انجمن اسلامی است که تلاش می‌کنیم به آن دست پیدا کنیم؛ اگر دیدیم این شاخص وجود ندارد، بدانید که کارتان مقداری زحمت دارد و باید خودتان را برای نبرد آماده کنید و در این نبردگاه همت متعالی به خرج دهید.

وی افزود: این ایام مبارزه با کرونا باعث شده تا نقش‌آفرینی شما در فضای مجازی شتاب پیدا کند، البته این حضور معنادار بچه‌های انجمن اسلامی در فضای مجازی در گذشته هم بود، اما کرونا آن را پررنگ‌تر کرده و باعث شده یک سری ساختار‌های مرسوم و کلیشه‌هایی که در گذشته بوده تحت تاثیر قرار بگیرد.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: پیش از پیدایش کرونا فضای ملموس مدرسه را در دست داشتیم و فعالیت‌های مختص به آن فضا، از جمله برگزاری جلسات، مراسم، یادواره و اردو‌ها از بین رفته است؛ البته در حال حاضر نیز کار تعطیل نشده، چون که تجربه این اتفاقات را در گذشته نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به کتاب «خاطرات آن مرد در باران آمد» پیرامون مشقت‌های مبارزات انقلابیون، بیان داشت: قطعا شرایط حال حاضر شما سخت‌تر از قبل از انقلاب و دفاع مقدس نیست، شرایط جنگ با ساواک و جنگ دفاع مقدس را اگر ببینید که با کمترین امکانات و بدون در دست‌داشتن لوازم و تجهیزات لازم، در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند و دست و روی دست نمی‌گذاشتند.

تاریخی گفت: ما نباید منتظر باشیم اتفاقی خارق‌العاده بیفتد، آن فرج در واقع مستلزم عزم و اراده شماست که اتفاق بیفتد. در فضای مجازی قطعاً باید مواجهه شما، مواجهه یک فرد فعال تأثیرگذار باشد که نه تنها خودش مشرف به فضای مجازی است، بلکه باید بتواند از آورد‌ها و دستاورد‌های استفاده کند و با قوت کار خود را پیش ببرد. بچه‌های انجمنی یاد گرفته‌اند که هرجا ماموریت گرفتند، به سرعت با محیط تطبیق پیدا کرده و کار را به جلو هدایت کنند.

وی ادامه داد: فضای مجازی علی‌رغم تمام محدودیت‌ها دستاورد‌های ویژه‌ای برای شما داشته است، اگر شما در گذشته برای هماهنگی‌ها و فعالیت‌ها محدود به موقعیت فیزیکی می‌شدید، اما در حال حاضر همه این سد‌ها برداشته شده است و امکان تبادل به شدت بالا رفته و شما می‌توانید برای همه در دسترس باشد.

 دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان تاکید کرد: باید نسبت به آسیب‌ها و تهدید‌های فضای مجازی خودتان را مجهز کنید؛ بدانید فضای مجازی مرکب رامی نیست و به شدت چموش است و اگر نتوانید افسار این مرکب را در دست بگیرید قطعاً به شما آسیب‌های جدی می‌زند؛ باید توان فعالیت در عرصه کار مجازی را هم داشته باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار