مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان از برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس درگرامی داشت چهل سالگی دفاع، بیست و دومین کنگره ملی دفاع مقدس را بصورت کشوری برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۲۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶ 02 December 2020

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: شعر حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است و دوران هشت ساله دفاع مقدس صحنه جدیدی را در تاریخ سراسر رشادت ملت همیشه پیروز ایران گشود و به تَبَعِ آن بخش عظیمی از شعر و ادب ما را نیز تحت تأثیر قرار دادکه اوج افتخار مردم ماست.
 
به گزارش تابناک همدان،محمد برخوردار افزود: شعر پایداری که با مضامین خود در بطن جامعه رسوخ کرده و ترسیمی از الگو و اسوه‌های ممتاز رزمندگان در دوران دفاع مقدس که آمیخته با فرهنگ عاشورایی و باور‌های دینی مردم است موجب آفرینش آثاری بدیع در ادبیات پایداری گردیده و مفاهیم ارزشمند و باورمندی و دفاع از حقانیت رادر خود جای داده که این اشعار حماسی خالق آثاری فاخر در ادبیات پایداری است.

وی خاطر نشان ساخت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جهت شرکت در این رویداد ملی اقدام به برگزاری این کنگره بصورت استانی نموده و از هنرمندان و شاعرین دعوت می‌شود با موضوعات و محور‌های اعلام شده آثار خود را به دبیرخانه استانی تا پایان آذرماه ارسال نمایند. آثار برگزیده جهت شرکت در این رویداد ملی ارسال خواهد شد.

بخش‌های محتوایی کنگره (ملی): 
۱. محور‌ها
o نقش دفاع‌مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی دفاع مقدس) 
o دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (کشور‌های محور مقاومت) 
o دفاع‌مقدس و جنگ نرم 
o نقش دفاع در سلامت عمومی جامعه 
o دفاع مقدس و مدافعان سلامت 
o دفاع‌مقدس و حوزه‌هایی از قبیل: شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و...
 
تبصره: شعر‌های کنگره یا جشنواره منطقه‌ای می‌تواند به دو زبان بومی و فارسی در حوزه‌های مختلف صنعت شعرسروده شود. (اشعار بومی با ترجمه فارسی به دبیرخانه ارسال شود.)
 
موضوع اصلی شعر‌های ارسالی در بخش‌های ذیل می‌باشد: 
ـ نقش دفاع‌مقدس در تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی (تقارن چهل سالگی انقلاب) 
ـ دفاع‌مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی (لبنان، بوسنی، یمن، سوریه و...) 
ـ دفاع‌مقدس و جنگ نرم 
-مدافعان سلامت 
ـ دفاع‌مقدس و حوزه‌هایی از قبیل: شهدای شاخص، شاعران شهید، زنان شهیده و...

بخش جانبی جشنواره:
-توجه به رویداد‌ها و شخصیت‌های شاخص استان
-استفاده از فرهنگ عامه و گویش‌های محلی در خلق آثار 

نحوه ارسال آثار:
 
علاقمندان می توانند آثار خودرا به آدرس دبیرخانه تا پایان آذر ماه ارسال نمایند.

آدرس دبیرخانه: از طریق رایانه‌بر (ایمیل) honar.۱۳۹۵@yahoo.com یا از طریق صندوق پستی ۶۹۸-۶۵۱۶۷ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ارسال نمایند.

 لازم به ذکر است مشخصات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس) نیز به همراه اشعار ارسالی در انتهای اشعار درج شده باشد. 

نکته مهم: اشعار ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک در مناطق و استان‌ها و یا نشریه و سایت‌های معمول پایگاه اطلاع‌رسانی منتنشر نشده باشد.
 
بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس به صورت کشوری برگزار می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار