ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:۱۰ هزار تست تشخیصی سریع کرونا نیز از وزارت خانه تحویل گرفته شده و در شبکه های بهداشتی درمانی و مراکز منتخب استان توزیع شده است .
کد خبر: ۹۲۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 02 December 2020

ابراهیم شکیبادر گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: برنامه تکمیلی مدیریت کرونا طرح محله محور که به نام شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی مزین شده است و اجرای آن در سراسر کشور از استان کرمانشاه آغاز شد بر پایه چهار اصل برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و پایش و نظارت استوار است.

وی  خاطر نشان کرد:مدیریت بیماری ، کاهش میزان شیوع بیماری با قطع زنجیره انتقال، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از اهداف چهارمین گام بسیج ملی مبارزه با کرونا است.

وی تصریح کرد:در این طرح که با شیوه محله‌محور و خانواده‌محور و بر مبنای "هر خانه یک پایگاه سلامت" در حال اجراست ،به‌شکل کاملاً فعال مردم را غربالگری و بیماری را شناسایی می‌‌کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

شکیبا ابراز کرد:در گام نخست اجرای این طرح در حوزه سازماندهی ، جغرافیا و جمعیت استان به ۲۴ منطقه تقسیم بندی شده است که ۱۰ منطقه درکرمانشاه ، ۲ منطقه در اسلام آبادغرب و بقیه شهرستانها هر کدام یک منطقه می باشد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:مراقبت ها و دستورالعمل های ابلاغی توسط تیم های مستقر در مراکز منتخب، جهت گروه های آسیب پذیر و افراد بیمار و مشکوک و اطرافیان آنها انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ۷۷۳ تیم عملیاتی در استان برای اجرای طرح در استان شامل ۱۴۴ تیم در شهر و ۶۲۹ تیم در روستاها در نظر گرفته شده است، ابراز کرد:تا کنون ۶۷۴۸ بازدید توسط تیم های نظارتی انجام و آموز ش های لازم برای مقابله با کرونا ارائه شده است.

شکیبا اظهارکرد: تعداد ۱۰ هزار تست تشخیصی سریع کرونا نیز از وزارت خانه تحویل گرفته شده و در شبکه های بهداشتی درمانی و مراکز منتخب استان توزیع شده است و آموزش های لازم در خصوص نحوه انجام آن بر اساس دستورالعمل ارسالی به این مراکز ارائه شده است. تست سریع برای افراد مشکوک پس از مراجعه به این مراکز انجام می شود و پس از گذشت حدود نیم ساعت وضعیت فرد از نظر ابتلا به کرونا مشخص خواهد شد. در راستای اجرای طرح محله محور تاکنون در حوزه مراقبت اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده است.در طی این مدت تعداد ۱۶۴۳ نفر مثبت قطعی و تعداد ۳۷۹۴ مورد مشکوک در استان شناسایی شده است.

وی گفت:در سه شهر ستان کرمانشاه ، صحنه و کنگاور جهت بیمارانی که امکان قرنطینه در منزل وجود ندارد ،نقاهتگاه راه اندازی شده است و در بقیه شهرستانها نیز با همکاری سپاه نقاهتگاه جهت این بیماران راه اندازی خواهد شد.

شکیبا هدف از اجرای این طرح قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و گفت: در همین راستا آموزش های لازم به اطرافیان بیمار و افراد مشکوک توسط این تیم ها ارائه می شود.تا کنون به ۲۸۱۵ نفر از افراد مشکوک و اطرافیان بیماران آموزش داده شده همچنین به تعداد۴۹۰۰ نفر نیز از طریق سامانه ۴۰۳۰ و سامانه سلامت و توسط مراقبین سلامت آموزش های مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا ارائه شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار