رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به صادرات تولیدات صنعتی و معدنی استان بیان کرد: کود اوره، محصولات فولادی ، آلومینیوم ، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، رب گوجه فرنگی، فرش و گلیم دستباف، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، قیر، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی و محصولات غذایی عمده ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی هستند که به کشورهای امارات متحده عربی، عراق، هند، چین، آلمان، عمان و قطر صادر می شوند.
کد خبر: ۹۲۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 03 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:به گفته حمیدرضا ایزدی که سخنانش را روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نقل کرده است،مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت فارس ۹۹هزار و ۶۹۲ نفر، در بخش معدن هشت هزار و ۶۰۴ نفر و در بخش تجارت ۴۱۴هزار و ۱۵۰ نفر است.
وی ادامه داد: سهم اشتغال این سه بخش از سهم کل کشور ۹ درصد است که مجموع اشتغال آنها در استان به حدود ۵۲۲ هزار و ۴۴۶ نفر می رسد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: شاخص های کلان اقتصادی استان در بخش های صنعت، معدن و تجارت بر اساس قیمت جاری سال ۹۵ شاخص های مناسبی است.
ایزدی افزود: سهم ارزش افزوده استان در بخش صنعت۷۱ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال است که معادل سه درصد سهم ارزش افزوده بخش صنعت کشور است.
وی ادامه داد: همچنین ارزش افزوده استان در بخش معدن بالغ ببر ۲ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال است که ۲.۶ درصد سهم ارزش افزوده بخش معدن کشور را تشکیل می دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: سهم ارزش افزوده بخش تجارت استان نیز ۶۹ هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال است که این رقم ۴.۳درصد ارزش افزوده بخش تجارت کشور را شامل می شود.
ایزدی مجموع ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت استان را ۱۴۴ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سهم ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و بازرگانی استان نسبت به ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت کل کشور ۳.۶ درصد است.
وی همچنین با اشاره به صادرات تولیدات صنعتی و معدنی استان بیان کرد: کود اوره، محصولات فولادی ، آلومینیوم ، پودر و عصاره شیرین بیان، سیمان و کلینگر، رب گوجه فرنگی، فرش و گلیم دستباف، صنایع الکترونیک، انواع میوه و تره بار، خرما، انجیر، قیر، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی و محصولات غذایی عمده ترین کالاهای صادراتی استان بر اساس اولویت و مزیت صادراتی هستند که به کشورهای امارات متحده عربی، عراق، هند، چین، آلمان، عمان و قطر صادر می شوند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: توسعه و تعمیق محصولات ساخت داخل و کاهش وابستگی به واردات از طریق شناسایی ظرفیت داخلی، فعال سازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل از برنامه های جهش تولید در استان فارس است.
ایزدی افزود: بهره برداری از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی و استفاده از رویکرد جدید تولید بدون کارخانه، تکمیل و اولویت گذاری طرح های صنایع پیشران، تقویت برون گرایی اقتصاد و افزایش حجم صادرات غیرنفتی با کشورهای همسایه، چین، هند و کشورهای اوراسیا از جمله راهکارهای تحقق جهش تولید است.
وی ادامه داد: تقویت زیرساخت های صادراتی استان در بخش سردخانه ای، کانتینر سردخانه‌ای، پایانه صادراتی و نمایشگاه بین المللی استان، احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، توسعه فعالیت های اکتشافی در بخش معدن، تکمیل زنجیره ارزش در فلزات اساسی نظیر فولاد و آلومینیوم، تجهیز و نوسازی معادن، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی و صنفی با استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه و سایر ظرفیت های قانونی از دیگر راهکارهایی است که عملیاتی شدن آنها جهش تولید را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار