مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نماز جمعه چهاردهم آذرماه ۹۹ در هیچ‌یک از شهرستان‌های فارس برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 03 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، پنجشنبه سیزدهم آذرماه به خبرنگاران اعلام کرد: طبق مصوبه و دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا، نماز جمعه چهاردهم آذرماه در تمام شهرهای قرمز و نارنجی و زرد تعطیل است و در هیچ یک از شهرهای استان نماز جمعه اقامه نمی‌شود.

ملک‌مکان اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشوند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های دارای وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در فارس شامل نی ریز، ممسنی، گراش، شیراز، کازرون، قیرو کارزین، داراب، خفر، خرامه، جهرم و سپیدان هستند.
همچنین شهرستان های آباده، ارسنجان، استهبان، پاسارگاد، خرمبید، خنج، رستم، زرقان، زرین دشت، سروستان، فسا، فیروزآباد، کوار، کوه چنار، لارستان، مرودشت و مهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

تا ظهر دوازدهم آذرماه ۱۳۹۹ آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به دو هزار و ۵۶۱ نفر رسید. در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۵۰۱ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۹ هزار و ۸۲ مورد مثبت شناسایی شده است؛ همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان ۱۳۷هزار و ۶۴۵ نفر است. هم اکنون هزار و ۶۲۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان بستری هستند، همچنین ۳۱۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار