بحث بازی های فکری با هدف رشد خلاقیت، ایجاد نشاط فکری، و افزایش مهارت‌های ذهنی و فردی تشکیل شد و با برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقه‌های مختلفی سعی در کسب آشنایی خانواده ها انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 03 December 2020
در نشستی که به صورت لایو بین رییس هیئت ورزش های همگانی ومدیر عامل خانه هوش همدان برگزار شد، رییس ورزش‌های همگانی هادی سبزواری گفت: در حال حاضر قرار است ورزش در قرنطینه را در داشته باشیم لذا همه در چنین شرایطی باید دست در دست دهیم و همت والایی داشته باشیم؛ هیئت ورزش‌های همگانی باید به تبعیت از فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور قدم‌های موثر و مثبتی در این راستا برداشته. 

به گزارش تابناک همدان، سبزواری افزود: خانه هوش کمیته‌ای فعال در زمینه بازی‌های فکری برای کودکان و نوجوانان است امید می‌رود کمک‌های قابل توجه‌ای تا زمانی که کرونا ویروس ریشه کن شود ادامه داشته باشد و بتواند نشاط و شادی برای خانواده‌ها به ارمغان آورد بنابراین انتظار می‌رود با برنامه‌هایی که به صورت لایو برگزار می‌شود آموزش‌های لازم ارائه شود.

برنامه‌های در دست اقدام برای پر کردن اوقات فراغت کودکان در خانه‌ها 

مدیر عامل خانه هوش علیرضا خرمرودی گفت: بحث کمیته فکری سال ۹۰ -۹۱ با هدف رشد خلاقیت، ایجاد نشاط فکری، و افزایش مهارت‌های ذهنی و فردی تشکیل شد و سعی کریم نمایشگاه‌ها و مسابقه‌های مختلفی را برگزار کنیم و خانواده‌ها آشنایی لازم را کسب کنند. 

مدیر عامل خانه هوش افزود: امروزه نگاه به بازی کمی متفاوت شده با توجه به اینکه در گذشته صرفا بازی به منزله سرگمی بود، اما امروزه بازی‌های فکری در صدد است بازی‌ها را هدفمند وبرافزایش دقت ذهنی فردی تاثیر بگذارد. 

خرمرودی گفت: امروزه دسته بندی‌های مختلفی برای بازی‌های فکری وجود دارد و فدراسیون‌های مختلفی برای این امر بوجود آمده که نشان دهنده اهمیت آن است و مجموعه خانه هوش از این امر غافل نمانده از این زاویه به موضوع نگاه می‌کند که برای شکل گیری و شخصیت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم کار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۰ بازی فکری در کمیته خانه هوش وجود دارد که هر یک بر اساس هوش‌های چندگانه تنظیم شده اند و دوره‌هایی برای آموزش مد نظر گرفته شده است البته دوره‌ها قبل از ظهور کرونا ویروس به صورت حضوری برگزار می‌شودند.اما با توجه به ظهور کرونا و تغییر سبک زندگی که در همه ابعاد از جمله اوقات تاثیر گذار بود و امروزه ساعات بیشتری در کنار یک دیگر سپری می‌کنیم که فرصت خوبیست تا بازی‌های فکری انجام شوند.

خرمرودی تصریح کرد: از ابتدای تشکیل خانه هوش بر عنصر خانواده تاکید داشتیم و سعی بر اجرای برنامه‌ها به صورت خانوادگی بود و همراهی والدین با فرزندان هنگام بازی نکات مثبتی دارد از جمله بر نحوه شکل گیری شخصیت و رشد کودک واقف می‌شوند و باعث شکل گجیری همافزایی خانواده می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار